Badanie rynku Digital OOH organizowane przez firmę MyLED

Badanie rynku Digital OOH organizowane przez firmę MyLED

mkabakov/bigstockphoto.com

mkabakov/bigstockphoto.com

W sierpniu br. firma MyLED, zajmująca się na co dzień integracją cyfrowych nośników DOOH, rozpoczęła pierwsze tego typu  w Polsce badanie rynku reklamy digital OOH.  Jego wyniki mają zostać opublikowane już na jesieni, w szczegółowym raporcie omawiającym między innymi aktualną sytuację oraz perspektywy rozwoju cyfrowej reklamy zewnętrznej w naszym kraju.

Realizacja tego projektu ma za zadanie dostarczyć rynkowi potrzebnych analiz dotyczących efektów, jakie reklama digital OOH przynosi w chwili obecnej reklamodawcom oraz jak wpływa na polskich odbiorców. Badanie przeprowadzane jest przy wykorzystaniu techniki ankiety internetowej. Zaproszenie do wypełnienia specjalnie przygotowanego formularza zostało wysłane mailowo do wybranych wcześniej specjalistów. Udział w tym badaniu mogła wziąć każda osoba związana zawodowo z branżą reklamy. Grupą docelową byli przede wszystkim pracownicy domów mediowych, a także osoby zarządzające i zatrudnione w działach marketingu przedsiębiorstw oraz prowadzące własną działalność gospodarczą, które samodzielnie zarządzają promowaniem swojej marki na rynku. Ankiety można było wypełniać do końca września.

Firma MyLED zdecydowała się na przeprowadzenie badania, gdyż zdiagnozowała, że jest taka potrzeba na rynku. Projekt ma przynieść znaczną wiedzę oraz konkretne informacje na temat polskiego rynku DOOH. Dane te po opracowaniu zostaną rozesłane po całej branży reklamowej. Promocję tego badania wsparły m.in. firmy takie jak Infinity Media, Mint Media, Wydawnictwo Helion, VideoMill oraz liczni patroni medialni: Portal Medialny, Nowy Marketing oraz OOH Magazine.

MyLED to firma działająca prężnie w sektorze cyfrowej reklamy zewnętrznej DOOH. Stworzyła swoisty internetowy system do planowania oraz zarządzania kampaniami typu digital OOH. System ten integruje np. ekrany LED zlokalizowane w przestrzeniach miast w tzw. sieć Outdoor, a także cyfrowe nośniki montowane w zamkniętych przestrzeniach publicznych – supermarketach, galeriach handlowych czy placówkach medycznych w tzw. sieć Indoor.  W przyszłości firma planuje przeprowadzenie kolejnych tego typu badań, które pozwolą na systematyczne dostarczanie branży reklamowej wiedzy na temat rozwoju rynku DOOH w Polsce.

Wydaje się na razie, że polski rynek dość ostrożnie podchodzi do tej nowej formy komunikacji i stawia raczej na klasyczne rozwiązania. Jednak ciągły rozwój technologii prowokuje wzrost możliwości i popularności DOOH. Wzrost zainteresowania tą formą reklamy obserwowany jest od połowy 2015 roku. Klienci są szczególnie zainteresowani m.in. reklamą w czasie rzeczywistym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.