Deszczowa kampania biura D-reizen

Deszczowa kampania biura D-reizen

Dwa lata temu holenderska agencja turystyczna D-reizen wpadła na pomysł inspirującej kampanii reklamowej, dzięki której chciała pokazać, że lekiem dla wszystkich zestresowanych ludzi mogą być dłuższe niż do tej pory wakacje. „The vacation stress test” możliwy był do wykonania przez podłączony do komputera mikrofon lub przy wykorzystaniu klawiatury. Na końcu podawano wynik jakiej długości powinny być wakacje, na które powinniśmy pojechać oczywiście z biurem turystycznym D-reizen. W 2010 roku agencja ta wpadła na równie ciekawy pomysł, tym razem stawiając na outdoor.

Kampania biura podróży D-Reisen

Każdy z nas marzy o tym, aby w deszczowy dzień przejść się w miejsce, gdzie będzie królowało słońce. Marzenie to stało się inspiracją dla holenderskiego biura turystycznego D-reizen , które w 2010 zdecydowało się na podjęcie bardzo ciekawej i wyjątkowej kampanii reklamy zewnętrznej. Efektem była zaskakująca akcja, trwająca wyłącznie podczas deszczu.

D-reizen Travel Agency z Holandii w swojej ambientowej kampanii reklamowej wykorzystało chodniki, na których podczas pierwszych kropel deszczu uwidaczniało się pytanie, będące zarazem hasłem tej kampanii: „Czy ty także tęsknisz za słońcem? D-reizen” („Verlang je ook zo naar de zon? D-reizen”).  Kiedy słońce zaświeciło mocniej na holenderskie chodniki, tajemniczy napis znikał.

Reklamy D-reizen wspaniale wykorzystały potencjał tego nośnika reklamy, który zaskakując docierał do zmoczonych deszczem Holendrów i nie działał tak agresywnie jak np. billboard czy citylight. W kampanii tej skupiono się aż na 1000 lokacji, mieszczących się blisko 175 biur agencji turystycznej D-reizen.

Outdoorowa kampania dla sieci biur D-reizen została przeprowadzona przez firmę Raincampaign®. Ta, innowacyjna, a także zaskakująca w efekcie oraz przyjazna środowisku forma reklamy wykorzystała niezwykłą technikę umożliwiającą aplikację informacji promocyjnych na chodniku, które były widoczne wyłącznie na mokrej nawierzchni. Kolejną formą tego rodzaju kampanii OOH była kampania firmy Continental, która również skorzystała z usług agencji reklamowej Raincampaign®. Promowała ona na holenderskich ulicach w pobliżu m.in. parkingów (także w czasie deszczu) opony zimowe hasłem: „Zatrzymaj się szybciej z oponami zimowymi marki Continental”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.