Ile kosztuje reklama na autobusach miejskich?

Ile kosztuje reklama na autobusach miejskich?

Jednym z najskuteczniejszych rodzajów reklamy zewnętrznej jest reklama mobilna. Taka promocja firmy na autobusach miejskich gwarantuje nam, że nasze usługi czy produkty zostaną zobaczone przez wszystkich ludzi, których dany środek transportu będzie mijał i mimowolnie zapamiętane.

Reklama umieszczona na autobusie zapewnia przedsiębiorcy cykliczne dotarcie do odbiorcy, gdyż w czasie podróży, postoju czy przemieszczania się po mieście adresaci tej formy reklamy stają się niejako zmuszeni do zapoznawania się z informacją o danej firmie. Jest to zatem nowoczesny, ekonomiczny, praktyczny i oryginalny sposób na wypromowanie swojej marki.

Ile kosztuje reklama na autobusach miejskich?

fot. Tupungato/bigstockphoto.com

Podstawą do umieszczenia reklam na autobusach miejskich jest umowa zawarta z Miejskim Zakładem Komunikacyjnym w wybranej miejscowości. Powierzchnia zewnętrzna każdego pojazdu komunikacji miejskiej zwykle podlega umowom na miesięczny bądź roczny wynajem. Należy przy tym pamiętać, że kupując jakikolwiek obszar autobusu na reklamę na krótszy czas – od miesiąca do trzech miesięcy – opłata za wynajem w przeliczniku miesięcznym wzrośnie. Wykupienie prawa do zamieszczenia reklamy danej firmy na powierzchni autobusu miejskiego jest zatem bardziej opłacalne, ekonomiczne na dłuższy czas.

Koszty, z jakimi wiąże się wykupienie reklamy na autobusach miejskich zależne są od czasu ekspozycji na pojeździe oraz rodzaju, wielkości pojazdu. Za miesięczną reklamę na autobusie miejskim krótkim zapłacimy od 500-900 zł wzwyż, zaś na długim – od 1100 zł wzwyż. Koszt rocznego użytkowania reklamy pojazdowej wynosi około 6000-7000 zł (zależnie od miasta), jednej burty – 3000-5000 zł (500-700 zł za miesiąc). Za demontaż reklamy na autobusie płaci się od 1000 zł (całe boki i tył pojazdu oklejone reklamą) do 100 zł (oklejony tylko tył autobusu wraz z szybą). Jest to opłata jednorazowa, pobierana w momencie podpisania umowy. Tego rodzaju usługi reklamowe opodatkowane są dodatkowo 23% podatkiem VAT. Udogodnieniem dla zleceniodawcy jest możliwość rozłożenia kosztów na raty.

Z punktu widzenia kosztów reklama uliczna, mobilna stanowi najwydajniejszy ze wszystkich środków masowego przekazu. Zapłacimy za nią kilkadziesiątkrotnie mniej niż za reklamę prasową, telewizyjną i radiową, mając przy tym pewność zobaczenia jej przez sporą liczbę odbiorców. Ten typ nośników gwarantuje bowiem zleceniodawcy wysoki zasięg mobilności, a tym samym- dynamikę zmienności grupy, do której dany przedsiębiorca chce skierować swój promocyjny przekaz wizualny. Reklama na autobusach miejskich skutecznie absorbuje uwagę widza, posiadając doskonałą widoczność i będąc cały czas w ruchu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.