Jaka przyszłość czeka reklamę OOH?

Jaka przyszłość czeka reklamę OOH?

Współczesny rynek reklamowy umożliwia prowadzenie kampanii marketingowych z wykorzystaniem wielu środków przekazu. Poczynając od tradycyjnych, takich jak prasa, radio czy telewizja, kończąc na wciąż rozwijającym się internecie, reklama towarzyszy nam właściwie wszędzie.

Jedną z zauważalnych form reklamy jest tak zwany outdoor (reklama zewnętrzna, out-of-home), eksponującą przekazywaną treść na nośnikach zewnętrznych, takich jak bannery, billboardy, citylighty, telebimy, powierzchnie wielkoformatowe i inne. Zewnętrzny przekaz reklamowy określany jest jako czysto informacyjny (zaznajamia konsumenta z promowanym produktem, usługą, marką lub inicjatywą społeczną) – ze względu na charakter nośnika ma ograniczone/nie ma możliwości wchodzenia z odbiorcą w interakcję.

Przyszłość OOH

Czy zatem, w obliczu zwiększających się wymagań konsumenckich oraz wzrastającego znaczenia marketingu internetowego, reklama zewnętrzna odejdzie do przysłowiowego lamusa? Jaka stoi przed nią przyszłość?

Reklama zewnętrzna stanowi około sześć procent rynku reklamowego w Polsce. Jak wskazują analizy, przeprowadzone między innymi przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej, pomimo zmniejszającej się liczby nośników reklamy, w obszarze outdooru obserwowana jest stabilizacja, widoczna chociażby w stopniowym wzroście przychodów agencji reklamowych – taki trend przewidywany jest również w najbliższych latach. Dzieje się tak między innymi dlatego, że reklama zewnętrzna ma wiele zalet, na przykład: ma bardzo szeroki zasięg – dostosowuje lokalizację nośników do wzrastającej mobilności wybranych grup konsumentów, nie wymaga dysponowania sprzętem, pozwalającym na odbiór przekazu (radia, telewizora, komputera z dostępem do Internetu), jest bezpośrednia w odbiorze, posiada możliwość oddziaływania dwadzieścia cztery godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, a także nie wymaga deklaratywności (odbiorca może zrezygnować z odbioru przekazywanej treści).

Określana jako jedna z najbardziej demokratycznych form reklamy (ogólnodostępny charakter), reklama OOH stanowi istotny element właściwie każdej kampanii marketingowej. Przedstawiając odbiorcom daną markę, korespondując jednocześnie z elektronicznymi środkami przekazu, takimi jak telefon czy mobilny Internet, niejako zaprasza ich (konsumentów) do lepszego zapoznania się z promowaną ofertą.

Z uwagi na wprowadzanie najnowszych rozwiązań technologicznych (digitalizacja nośników), reklama zewnętrzna uznawana jest za jedno z mediów przyszłości. Poprzez wykorzystywanie nowoczesnych rozwiązań, łączy ona publiczną przestrzeń offline z coraz bardziej rozwijającą się (i uczęszczaną) przestrzenią wirtualną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.