Kampania McDonald’s na Euro 2016

Kampania McDonald’s na Euro 2016

fot. Kim Reenberg

fot. Kim Reenberg

Wszelkie widowiska sportowe, takie jak tegoroczne Mistrzostwa Europy w piłce nożnej we Francji, stają się przyczyną rozpoczęcia rozmaitych kampanii marketingowych na całym świecie. Firma McDonald`s również wykorzystała ten moment i w swojej najnowszej kampanii podchwyciła motyw piłki nożnej, a dokładniej szalików piłkarskich.

Sportowa kampania McDonald`s ma zachęcać do przeżywania Euro 2016 i napawać kibiców, będących jednocześnie potencjalnymi klientami tej sieci restauracji, atmosferą radości i zdrowej rywalizacji. Nowy typ promocji McDonald`s oparty jest na billboardach, na których widnieją fani piłki nożnej, trzymający w rękach kibicowskie szaliki. Na tych atrybutach kibiców nie zobaczymy jednak nazw poszczególnych krajów, lecz ich połączone nazwy (Szwecja i Włochy zmieniły się w Swetaly, Polska i Niemcy w Polmany, Anglia i Słowacja w Englakia, Irlandia i Belgia w Iregium, Francja i Szwajcaria w Fraland, a Chorwacja i Hiszpania w Croaña). Te wyjątkowe szaliki zszyto z dwóch różnych, w związku z czym jedna część ma barwy jednego kraju, zaś druga – innego. Nazwy krajów łączono, bazując na ich rozmieszczeniu w poszczególnych grupach na Euro 2016.
Zatem jeden billboard, jeden szalik nawiązuje do tych reprezentacji, które grają przeciw sobie w tegorocznych Mistrzostwach Europy piłki nożnej.

Tę spontaniczną kampanię zainicjowała agencja BETC Paris, gdyż podczas Euro 2016 wystąpiły przypadki starć pomiędzy kibicami przeciwnych drużyn. McDonald’s postanowił zatem zachęcić do przeżywania tego turnieju w atmosferze radości i zdrowej rywalizacji, a także akceptacji różnorodności oraz tolerancji. Dlatego też w swoich kreacjach OOH symbolicznie połączył państwa.

Zdjęcia do reklam wykonał Kim Reenberg. Główny slogan zamieszczony na wszystkich plakatach reklamowych brzmi: „Come as you are” („Przybądź taki, jaki jesteś”).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.