Kampania reklamowa najnowszej płyty Red Hot Chilli Peppers

Kampania reklamowa najnowszej płyty Red Hot Chilli Peppers

getawayKażda akcja promocyjna ma wywołać jak największe zamieszanie. Jej celem jest pobudzenie odbiorców i zwiększenie zainteresowania danym produktem lub usługą. Dotyczy to również promocji artystycznej. Przykładem ostatnio zrealizowanej nietypowej kampanii jest promocja najnowszej płyty Red Hot Chili Peppers „The Getaway”.

Wykorzystanie niedźwiedzia, szopa pracza i kruk w słupach reklamowych AMS ma nawiązywać do wyglądu okładki płyty. Niestandardowe działania promocyjne rozpoczęły się dokładni 1 lipca 2016 roku i od razu zrobiło się o nich głośno. Do tej pory nośniki reklamowe w postaci słupów nie była tak aranżowane. Ich wnętrze na potrzeby akcji wypełniono stożkami z usypanych płyt, pojawiły się również powiązane z płytą zwierzęta: niedźwiedź, szop pracz i kruk. Słup okazuje się być bardzo wszechstronnym narzędziem aranżacyjnym. Duża powierzchnia oraz trójwymiarowość daje możliwość oglądania „wystawy” z każdej strony. A fakt, że znajduje się on wśród ludzi, na chodniku, po którym chodzą tysiące ludzi pozwala na maksymalne zbliżenie się do odbiorców.

We wnętrzu promocyjnego słupa umieszczono stożek, usypany z płyt CD. Szop pracz wspina się po nim, a niedźwiedzia wielką łapą trzyma okładkę płyty „The Getaway”  na samym szycie „góry”. Wszystkiemu z boku przygląda się kruk. Elementem humorystycznym jest widniejący na dole kompozycji napis: „Żadne zwierzęta i płyty nie ucierpiały przy produkcji tej reklamy”. Owe zwierzęta zostały zaprojektowane i ręcznie wykonane na potrzeby tej właśnie kampanii. Realistyczne detale podkreślają naturalność całej kampanii promocyjnej. Dzięki temu jeszcze silnej zawraca ona uwagę – dzikie zwierzęta w środku miasta i płyta Red Hot Chili Peppers. Nic więc dziwnego, że trudno jest przejść obojętnie obok takiej formy promocji.

W Polsce możemy oglądać tę kampanię w Warszawie. Specjalne słupy nawiązujące do krążka  „The Getaway” znajdują się u zbiegu ulic Emilii Plater i Twardej, Marszałkowskiej i Hożej oraz na ulicy Emilii Plater przy Pałacu Kultury i Nauki i przy Złotych Tarasach. Warto odwiedzić cztery nietypowe punkty i z bliska zobaczyć efekt akcji. Płyta Red Hot Chili Peppers pojawiła się w sklepach już 17 czerwca. Promuje ją singiel „Dark Necessities”. To już jedenasty albumem zespołu ze słonecznej Kalifornii.  grupy. A za sprawą takich akcji promocyjnych można się spodziewać, że grupa nadal będzie się rozwijać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *