Korzystne lokalizacje reklamy zewnętrznej

Korzystne lokalizacje reklamy zewnętrznej

Lokalizacja w przypadku OOH jest kluczowym elementem, ponieważ tylko dzięki właściwemu rozmieszczeniu reklama będzie generowała zyski dla firmy. Gdzie zatem najlepiej umieszczać nośniki reklamy zewnętrznej, by reklama przynosiła efekty?

Blank billboard or poster located in underground hall

Do reklamy zewnętrznej zalicza się billboardy, citylighty, telebimy, reklamę pneumatyczną i wielkoformatową. Odbiorcy codziennie bombardowani są komunikatami reklamowymi, zarówno wizualnymi jak i dźwiękowymi. Tego rodzaju natłok powoduje, iż trudno jest im wyselekcjonować to, co będzie ich interesowało czy będzie godne zapamiętania. Planowanie odpowiedniego miejsca dla nośnika OOH należy rozpocząć od zastanowienia się czego ma dotyczyć dana reklama oraz do jakiego odbiorcy ma być kierowana. Odpowiednie określenie odbiorcy i dobrze dobrana lokalizacja równa się zyskom dla firmy.

  • produkt przeznaczony dla młodzieży najlepiej jest reklamować koło szkół czy lokali, w których gromadzi się młodzież,
  • artykuły dla szerszego grona najlepiej zareklamują się na przystankach komunikacji miejskiej, przy osiedlach mieszkaniowych, sklepach, księgarniach czy kinach,
  • reklamę sezonową warto umieścić w strategicznych punktach gromadzenia się jak największej liczby turystów,
  • reklama skierowana do konkretnej grupy klientów, np. kierowców sprawdzi się najlepiej na wyjeździe i wjeździe do miasta, przy salonach samochodowych, stacjach benzynowych czy skrzyżowaniach,
  • reklamy odzieży i sprzętu RTV/AGD warto umieszczać w pobliżu galerii handlowych oraz centrach miast.

Reklama zewnętrzna spełnia zarówno funkcję komercyjną, jak i stanowi bardzo ważny element komunikacji społecznej. Dlatego też jej funkcjonowanie powinno dobrze wpisywać się w przestrzeń miejską oraz pozytywnie wpływać na wizerunek miejsca. Niestety wiele marek wybiera bardzo krzykliwe, rzucające się w oczy reklamy i umieszcza je na najlepiej całej elewacji zabytkowych budynków, które wykorzystuje pod pretekstem próby zebrania funduszy na ich remont czy rewaloryzację. Tego typu reklamy OOH nie tyle nie zachęcają odbiorców do nabycia reklamowanego produktu, co wręcz drażnią swoim narzucaniem się. Outdoor musi w estetyczny sposób współtworzyć przestrzeń miejską, by wpisywała się harmonijnie krajobraz miast. Zbyt ekspansywny OOH na pewno nie spełni swojej roli, dlatego też lepiej jest wybierać lokalizacje już dawno zaakceptowane i korzystne dla reklamy zewnętrznej typu centra, place i skwery, unikając rynków oraz starych części miast.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.