Mniejsze wydatki na reklamę zewnętrzną

Mniejsze wydatki na reklamę zewnętrzną

W dobie komunikacji internetowej, również reklamodawcy zmieniają swoje kierunki i skupiają się na działaniach na różnych portalach internetowych. W konsekwencji większego budżet na reklamę online mniejsze środki wydawane są na reklamę outdoorową. Wszystko wskazuję na to, że tendencja ta będzie przez najbliższe lata się wzmacniać.

Choć powierzchnie billboardowe coraz lepiej eksponują daną usługę lub produkt, ze względu na większe możliwość internetowych odpowiedników, tracą na znaczeniu. Ostatnie badania wskazują, że w ciągu dnia sprawdzają się reklamy na urządzeniach mobilnych, natomiast wieczorem rządzi telewizja. Billboardy oraz ekrany LED są cały czas stałym elementem miejskiego krajobrazu, jednak wpływ w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku spadł o ponad 1 procent. Natomiast reklama tranzytowa zanotowała spadek aż o 12 procent. Przychody firm, które składają raporty do Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, wyniosły od stycznia do końca marca ponad 99 mln zł. Dane dotyczą przede wszystkim największych firm regionalnych.

W przypadku reklamy wielkoformatowej również zaobserwowano spadek. W ciągu roku zainteresowanie takim przekazem zmalało o 10 proc. Sprzedaż w branży outdoor związana jest z promocją czterech głównych sektorów – firmy związane z mediami stanowią około 20 proc. wszystkich wykupionych powierzchni, następnie handel z wynikiem 18 procent, telekomunikacja z 15 proc. oraz żywność z 12 proc. udziałem. Na billboardach często można zauważyć też reklamy promujące czas wolny oraz doradztwo i biznes.

W związku z zachodzącymi zmianami w formie prowadzenia kampanii reklamowej, branża outdoorowa również szuka nowych, nietypowych powierzchni, które uatrakcyjnią przekaz i przyciągną nowych klientów. Przykładem takich działań jest realizowanie nietypowych kampanii wizualnych z wykorzystaniem środków transportów publicznych, np. warszawskiego metra, miejskich tramwajów czy regionalnych autobusów. Analitycy przewidują, że kolejne miesiące będę lepsze dla sprzedawców powierzchni reklamowych, jednak wzrostu w tej branży nie należy się spodziewać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.