Reklama zewnętrzna a inne formy reklamy

Reklama zewnętrzna a inne formy reklamy

Reklama zewnętrzna Jest to bardzo popularna i chętnie stosowana forma reklamy, która, dzięki rozwojowi najnowszych technologii, daje wiele możliwości. To wszelkie treści komercyjne umieszczane w przestrzeni publicznej na następujących nośnikach:

  • billboardy/tablice, ekrany reklamowe (na budynkach lub jako osobne elementy krajobrazu);
  • reklamy malowane (np. na murach, płotach, a także szyldy, transparenty, plakaty);
  • reklamy ruchome (umieszczane np. na samochodach).
Reklamy OOH

fot. Casanowe/bigstockphoto.com

Co wyróżnia ją wśród innych sposobów na reklamę?

Jedną z jej podstawowych zalet jest masowy i szeroki dostęp do odbiorców. Najczęściej umieszczana jest w przestrzeniach licznie odwiedzanych przez wiele osób (np. na ich trasie do pracy) – są to okolice centrów handlowych i finansowych, głównych ulic, stacji benzynowych. Dodatkowo, długa i częsta ekspozycja pozwala na jej zapamiętanie i utrwalenie, przez to zachowany jest ciągły kontakt z potencjalnym klientem. Reklama zewnętrzna wpisuje się niejako w krajobraz miejski, stając się jej „naturalnym” elementem. Jej koszt w przeliczeniu na ilość potencjalnych odbiorców pozostaje stosunkowo niewielki (w porównaniu do innych form np. reklamy telewizyjnej). Jej zaletą jest również nieograniczony czas oddziaływania.

Reklama zewnętrzna jest dość prostą formą przekazu – nie wymaga dodatkowych czynności, zaangażowania czy aktywności, które mogą odstręczać w innych rodzajach. Potencjalni klienci są na nią podatni niezależnie, czy chcą, czy też nie, bo kontakt z nią jest nieunikniony. Ten rodzaj reklamy umieszczany jest najczęściej w mieście, czyli jest skierowany (i trafia) do świadomego i pożądanego konsumenta, jakim najczęściej jest mieszkaniec dużej aglomeracji. Umieszczenie jej w okolicach dużego zagęszczenia sklepów powoduje, że jest zauważana przez osoby, które dokonują zakupów.

Ciekawie wymyślona i skonstruowana może się stać małym dziełem sztuki i ozdobą przestrzeni, w którą jest wkomponowana. O jej skuteczności decyduje przede wszystkim kontekst i atrakcyjna forma, więc jej producenci prześcigają się w pomysłach na jak najciekawszy pomysł. Dzięki najnowszym rozwiązaniom technicznym możemy obecnie liczyć na ciekawe efekty wizualne, świetlne itd., ograniczeniem staje się tylko wyobraźnia twórcy i podstawowe zasady estetyczne. Jej innowacyjność powoduje, że nie mogą się bez niej odbyć nowoczesne kampanie reklamowe. Można ją również zaplanować w czasie, tworząc ciekawą, niebanalną historię, która oparta jest na pewnym napięciu i niespodziance.

Reklama silnie oddziałuje obrazem, co jest szczególnie ważne dla firm kosmetycznych, odzieżowych itd., które nie tylko sprzedają pewien produkt, co konkretny efekt. Odpowiednia ekspozycja może tylko zaprezentować nowy produkt, ale również uwypuklić konkretną jego zaletę czy cechę.

Reklama zewnętrzna ma duży potencjał kreatywny i na stałe wpisała się w element krajobrazu. W zestawieniu z innymi formami reklamy, zajmuje wysoką lokatę i stanowi ciekawe uzupełnienie innych form promocji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.