Reklama zewnętrzna rośnie w siłę

Reklama zewnętrzna rośnie w siłę

Suteczny billboard

fot. bigstockphoto.com

Jak wynika z raportu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) i Domu Mediowego Starlink, wartość rynku reklamy OOH wzrosła w pierwszym kwartale 2016 roku o 5% w stosunku do pierwszego kwartału roku ubiegłego.

Stabilizacja rynku OOH

Rynek OOH, na który składają się trzy segmenty: reklama zewnętrzna, reklama tranzytowa oraz reklama DOOH, osiągnął w ostatnich miesiącach sprzedaż na poziomie 98,9 mln złotych. Najwięcej, bo 60% przychodów, wygenerowały sektory: handlu, mediów telekomunikacji oraz żywności. Tym samym sprawdziły się prognozy ekspertów, według których rynek OOH osiąga oczekiwaną długo stabilizację.

Kto rozdaje karty?

W przypadku reklamy tranzytowej prym wiodą firmy AMS oraz Business Consulting, a po piętach depczą im Synergic i Clear Chanel Poland. Wielkość generowanej przez nie sprzedaży wyniosła w pierwszym kwartale ponad 5 milionów złotych. Jeśli chodzi o reklamę DOOH, liczba nośników działających w jej obszarze wzrosła o blisko 50 w stosunku do roku ubiegłego. Co ważne, wzrasta nie tylko ilość, ale i jakość reklam, które osiągają międzynarodowy poziom, jeśli chodzi o kreację.

I co dalej?

Eksperci są zdania, że w ciągu najbliższych miesięcy będziemy mogli zaobserwować jeszcze większy progres na rynku OOH. Z czym to się wiąże? Jeszcze w tym roku planowane jest wprowadzenie systemu Outdoor Track, czyli nowej metody badania outdooru w naszym kraju. Eksperci śmiało nazywają tę zmianę rewolucyjną. Dlaczego? Choćby dlatego, że rynek OOH w końcu, po ok. 25 latach, będzie można znów mierzyć i porównywać z innymi, używając tych samych wskaźników. Dzięki nowemu systemowi, rynek OOH będzie najlepiej przeanalizowanym obszarem reklamy w Polsce.

Potencjał reklamy zewnętrznej

Ci, którzy uznawali, że reklama outdoorowa znajduje się w odwrocie, powinni czym prędzej zweryfikować swoją opinię. W największych europejskich miastach triumfy święci reklama w formacie citylight wyświetlana w technologii LED. Ekrany LED mają większą moc niż tradycyjne ekrany, a reklama na nich jest skuteczniejsza. A jak twierdzą eksperci – reklama przynosi wtedy najlepszy skutek, jeśli w ok. 60% promuje markę, a w pozostałych 40 – skłania do podjęcia działania. Reklamy LED-owe mają taki potencjał, jednak na ich wprowadzenie na terenie naszego kraju przyjdzie nam jeszcze poczekać – nie kilka miesięcy, ale nawet kilka lat. Powód? Nasz rynek nie jest jeszcze gotowy na przyjęcie tak wysokich standardów reklam.

Reklama zewnętrzna – jakie wyzwania?

Jednym z największych wyzwań dla sektora reklamy zewnętrznej jest połączenie jej z reklamami online’owymi. Zauważyć można, że nośniki reklamy mają coraz bardziej nowoczesny charakter. Są interaktywne, czego przykładem może być reklama Princessy zainstalowana w lutym tego roku na wrocławskich przystankach. Dzięki niej oczekujący na autobus mogli wysłuchać i obejrzeć dedykowane im teksty, a także posmakować reklamowanych wafelków. Reklama, choć zaledwie dwudniowa, wywołała falę poruszenia wśród wrocławian, pokazując, że odbiorcy takich właśnie reklam zewnętrznych potrzebują.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *