Reklama zewnętrzna też eko

Reklama zewnętrzna też eko

Coraz bardziej popularna idea zrównoważonego rozwoju oraz korespondująca z nią idea społecznie odpowiedzialnego biznesu (CSR) rekomendują między innymi prowadzenie działań proekologicznych w każdej dziedzinie życia. Dynamiczny rozwój reklamy zewnętrznej (outdoorowej) skłania agencje reklamowe nie tylko do stosowania nowoczesnych rozwiązań w dziedzinach grafiki i druku, ale również do sięgania po innowacyjne i ekologiczne materiały i technologie. Jednym z takich rozwiązań jest ekoplakatTM, wprowadzony już kilka lat temu przez firmę Cityboard Media.

Wpisujący się dodatkowo w koncepcje recyklingu, czyli ponownego przetwarzania surowców oraz świadomego i ekologicznego podejścia do otaczającej nas przestrzeni, ekoplakatTM jest podłożem do druku reklam umieszczanych na wielkopowierzchniowych nośnikach, typu billboard i cityboard (o wielkości sześć na trzy metry), a nawet supercityboad (mierzącego dwanaście na cztery metry), wyprodukowanym z tworzywa używanego na przykład w ogrodnictwie lub przemyśle opakowaniowym, ulegającego stuprocentowemu przetworzeniu na regranulat, z którego można z kolei wytwarzać wiadra, łopaty, opakowania artykułów spożywczych i tym podobne.

Ekoplakat

Alternatywny w stosunku do powszechnie stosowanego winylowego podłoża, do którego papier z wydrukiem przyklejany jest przy użyciu specjalnego kleju, chroniącego powierzchnię reklamową przez szkodliwym oddziaływaniem warunków atmosferycznych (przez co nie nadający się do przetworzenia), ekoplakatTM pozwala na umieszczenie reklamy na podłożu nośnika bez użycia kleju ani wody. Tym samym, nadaje się on do ponownego wykorzystania. Dodatkowym – prośrodowiskowym – rozwiązaniem, wykorzystanym w technologii ekoplakatuTM, jest zastosowanie ekologicznych tuszy UV, niewydzielających szkodliwych oparów do atmosfery. Zastosowana technologia pozwala na doskonałe przeniesienie projektu graficznego na powierzchnię reklamową, zapewnia wysoką jakość i trwałość druku, pomimo zmiennych warunków pogodowych oraz świetną ekspozycję przekazu. Kolejnym atutem ekoplakatuTM jest jego szybki i stosunkowo łatwy montaż, niewymagający podziału umieszczanego wydruku na części – jest on montowany w jednym kawałku, umożliwiając tym samym jego przewieszanie na inne nośniki.

Możliwość wielokrotnego wykorzystania jednego plakatu reklamowego znacznie obniża koszty prowadzonej (zwłaszcza długofalowej) kampanii. Podmioty decydujące się na zastosowanie rozwiązania, sprzyjającemu ochronie środowiska naturalnego, niewątpliwie mogą na tym dodatkowo skorzystać. Oprócz oczywistego aspektu ekologicznego i – jak powyżej wskazano – finansowego, istotny jest tutaj również aspekt wizerunkowy. Firmy lub marki wskazujące na stosowanie rozwiązań pozwalających dbać o ekosystem, kształtują tym samym swój wizerunek przyjaznych środowisku, zyskując przy okazji większe zainteresowanie, a w efekcie zaufanie potencjalnych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.