Skuteczność reklamy ambientowej

Skuteczność reklamy ambientowej

Reklama ambientowa należy do reklamy niestandardowej. Łączy cechy reklamy ATL (Above-the-Line) i BTL (Below-the-Line), co znaczy, że może być skierowana zarówno do ogólnego, nieokreślonego odbiorcy, jak i do konkretnej grupy docelowej. Można ją spotkać na przystankach, w metrze, na budynkach.

Reklama ambientowa tworzona jest bezpośrednio dla klienta i pod reklamowany produkt. Łączy elementy reklamy z innowacyjną formą sztuki. Zwykle stosowana na tablicach, które wpasowują się w przestrzeń kontekstową. Reklama taka jest swoistą formą sztuki i jest zwykle stosowana tylko raz. Uwaga zwracana jest nie tylko na samą nieszablonową treść, ale i na otoczenie reklamy, z którym ma się komponować. Przekaz ambientowy powinien być czymś nowym, niesztampowym, świeżym. Powinna zmuszać do myślenia i poruszać konsumenta.

Skuteczność reklamy ambientowej

fot. Moon Soleil

 

Plusy i minusy ambientu

Do plusów reklamy ambientowej zaliczyć można: innowacyjność, zwrócenie uwagi konsumenta, unikatowość pomysłu, swoboda, z jaką można stworzyć przekaz, a także stworzenie reklamy bezpośrednio pod określoną grupę docelową. Minusem jest niemożność sprawdzenia jak reklama przekłada się nad wzrost sprzedaży danego produktu czy jego rozpoznawalność, niemożność przeprowadzenia kampanii na duża skalę czy sprawdzenia wiarygodności firm, którym zleca się przygotowanie reklamy ambientowej. Samo przedsięwzięcie może także być kosztowne.

Rynek reklam ambientowych jest rynkiem nie do zmierzenia czy policzenia. Jest to coś, co wymyka się z ram definicji czy ogólnego postrzegania reklamy. Szanse na jego rozwój są bardzo duże, pomimo że ma silną konkurencję w postaci reklam online – dostępnej dla szerokiego grona użytkowników.

2 komentarze

  1. TrzySlowa.pl pisze:

    Reklama ambientowa na świecie jest niezwykle popularną formą zwrócenia uwagi konsumentów na dana markę. Niestety w Polsce rynek ambientu jeszcze kuleje. Pozostaje mieć nadzieję, że nasi rodacy staną się odważniejsi w kreacjach i w naszym otoczeniu zrobi się bardziej kolorowo. Firmy zajmujące się reklamą oraz drukarnie wielkoformatowe i inne mają dziś ogromne możliwości techniczne. Zatem praktycznie jedynym ograniczeniem jest nasza wyobraźnia.

  2. Maciek pisze:

    @TrzySlowa.pl masz rację, ale od kilku lat następuje znaczący postęp w świadomości dużych firm, które coraz częściej sięgają po ambient. Myślę, że to za sprawą młodych kreatywnych agencji, które rosną jak grzyby po deszczu. Widziałem już kila dobrych akcji ambientowych na stronie ambientising.pl Myślę, że niebawem będziemy częściej oglądać takie niestandardy na ulicach naszych miast.
    Pozdrawiam

Skomentuj TrzySlowa.pl Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.