Skuteczność reklamy na telebimie

Skuteczność reklamy na telebimie

Ekrany diodowe, powszechnie nazywane telebimami, stanowią dziś przedmiot sporu. Czy są skuteczną formą reklamy? Czy mogą przynieść większe zyski dla reklamodawcy? Jeszcze kilka lat temu były one nowością i jak żaden inny rodzaj promowania danej usługi czy danego produktu przyciągały uwagę potencjalnego klienta. Obecnie telebimy opatrzyły się już odbiorcom, nie rzucając im się tak w oczy jak wcześniej. Reklamodawcy, którzy chcieliby wybrać tę formę promocji swoich produktów muszą zdawać sobie sprawę z tego, iż sam ekran diodowy jako urządzenie nie jest wcale tak istotny.

 

Skuteczność reklamy na telebimie

Lokalizacja telebimu

Uważa się, że świetna lokalizacja telebimu to 99% sukcesu reklamodawcy. Tego rodzaju nośniki najlepiej jest sytuować w miejscach, gdzie potencjalny klient zmuszony jest do spojrzenia na ekran. Dobrymi przykładami lokalizacji, która na pewno przyniesie zyski reklamodawcy są:

  • miejsca wzdłuż dróg przelotowych, które charakteryzują się dużym ruchem kołowym,
  • okolice dużych skrzyżowań z sygnalizacją świetlną (odbiorca zmuszany jest do zatrzymania się, spędzenia paru chwil na przejściu i ujrzenia wyświetlających się reklam na telebimie).

Najważniejszymi czynnikami, którymi cechuje się dobra lokalizacja są: konieczność zatrzymania się potencjalnego klienta, wymuszenie ujrzenia ekranu oraz nuda, pozwalająca odbiorcy skupić się na nośniku z wyświetlającymi się treściami, które jego umysł automatycznie będzie kodował.

Nie sprawdzają się natomiast ekrany diodowe umiejscowione np. na parkingach przy centrach handlowych, przy sklepach.

 

Skuteczność reklamowania się na telebimie

Kluczowym czynnikiem w zakresie reklamy jest możliwość dotarcia z danym przekazem do potencjalnego klienta. Według amerykańskich badań ruchomy obraz jest ośmiokrotnie lepiej zapamiętywany przez odbiorców niż obraz statyczny. Aż 9 na 10 osób częściej wpatruje się w reklamę wyświetlaną na telebimie, a aż 87% badanych odbiorców zapamiętuje jej przekaz. Ruch na ekranie przyciąga uwagę, a także lepiej utrwala się w umyśle potencjalnego klienta. Stąd właśnie wynika większa skuteczność telebimów od billboardów oraz stwierdzenie, że reklamowanie się na telebimie jest najbardziej efektywną formą promocji produktu typu outdoor.

 

Zyski dla reklamodawcy wynikające ze zdecydowania się na telebim

Reklama na telebimie pozwala na:

  • przygotowywanie kampanii reklamowych według indywidualnych założeń reklamodawcy oraz preferencji klienta (określenie celu promowania danego produktu, dostosowanie natężenia reklamy oraz jej długości)
  • uzupełnienie oraz wzmocnienie kampanii reklamowej w prasie, telewizji czy radiu,
  • podniesienie prestiżu, rozpoznawalności marki lub danego produktu,
  • nowoczesną i atrakcyjną technikę prezentacji,
  • nieograniczone możliwości prezentacji, a także aktualizacji informacji podczas trwania kampanii,
  • wysoką rozdzielczość ekranu, która będzie gwarancją czytelności i jakości reklamy,
  • skuteczne oraz masowe dotarcie z informacją o produkcie, marce czy usłudze do potencjalnych klientów,
  • zastosowanie dynamiki, kontrastów, kolorystyki oraz świetlnych czy wizualnych efektów, które będą przykuwały uwagę odbiorcy i pozwolą na zapamiętywanie treści przekazu

Telebim to jedyna taka forma reklamy nadążająca za zmianami w otaczającym nas świecie i technologia pozwalająca na szybką zmianę treści. Stanowi również idealne narzędzie do skutecznego przekazu oraz medium skupiające najważniejsze cechy promocji pożądane przez reklamodawcę. Głównymi zaletami reklam na telebimach są duża częstotliwość pojawiania się danego spotu, wysoka zauważalność, łatwa zapamiętywalność, mała inwazyjność (nieprzeszkadzanie odbiorcom w ich codziennym życiu), niski koszt dotarcia, atrakcyjność innowacyjnego przekazu, a także możliwość szybkiej aktualizacji wybranych materiałów reklamowych.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.