Sytuacja na rynku reklamy zewnętrznej w I połowie 2016 r.

Sytuacja na rynku reklamy zewnętrznej w I połowie 2016 r.

aslysun/bigstockphoto.com

aslysun/bigstockphoto.com

Pierwszy kwartał 2016 roku był bardzo udany pod względem wydatków dla branży handlowej. To właśnie ten sektor głównie przyczynił się do tego, że rynek reklamy wzrósł aż o 3,2%, czyli 53 mln złotych.

Najwyższą aktywność pod względem inwestycji w outdoor wykazały takie branże jak: żywność, napoje i alkohole, a także produkty związane z higieną oraz pielęgnacją. W pierwszym kwartale bieżącego roku reklama zewnętrzna odnotowała wzrost przychodów o 4,4% w stosunku do roku poprzedniego (z uwzględnieniem reklamy tranzyt to +5,9%). Aż dwanaście sektorów (głównie sektor FMCG i branża handlowa) zwiększyło wydatki o 10,7 mln złotych. Największy wzrost inwestycji reklamowych zanotował sektor handel (dynamika 73,5%, czyli więcej o 4,6 mln złotych), a dalej: media – 15%, telekomunikacja – 14,7%, żywność – 11,5 i czas wolny – 6,2%.

Tak duży wzrost zainteresowania ze strony inwestorów spowodowała profesjonalizacja tego medium, a także współpraca z miastami oraz spora rozbudowa sieci cyfrowych nośników. Pozwoliło to na uzyskanie nowych możliwości outdooru i podniesienie rangi tego, co niesie ze sobą kontakt konsumenta z reklamą poza domem. Warto podkreślić, iż pojawiające się na nośnikach digitalowych reklamy według opinii ekspertów z branży stają coraz lepsze, a także dedykowane akurat nośnikom DOOH.

W tym okresie rynek reklamy zewnętrznej, tranzytowej oraz DOOH był wart 98,9 mln zł, tj. o 4,99% więcej, niż w I kwartale 2015 roku. Według obliczeń Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej oraz domu mediowego Starlink od stycznia do marca 2016 r. ilość aktywnych wielkoformatowych nośników DOOH wzrosła o 8,39% (z 560 do 607) w stosunku do czwartego kwartału ub.r.

Obecny obraz gospodarki pozwala na prognozę dalszego wzrostu rynku reklamowego w bieżącym roku na poziomie 3,5% – 4%. rok 2016 może okazać się przełomowym dla rynku reklamy zewnętrznej ze względu na planowane wprowadzenie nowoczesnego systemu Outdoor Track.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.