Sytuacja na rynku reklamy zewnętrznej w I połowie 2016 r.

Sytuacja na rynku reklamy zewnętrznej w I połowie 2016 r.

aslysun/bigstockphoto.com

aslysun/bigstockphoto.com

Pierwszy kwartał 2016 roku był bardzo udany pod względem wydatków dla branży handlowej. To właśnie ten sektor głównie przyczynił się do tego, że rynek reklamy wzrósł aż o 3,2%, czyli 53 mln złotych.

Najwyższą aktywność pod względem inwestycji w outdoor wykazały takie branże jak: żywność, napoje i alkohole, a także produkty związane z higieną oraz pielęgnacją. W pierwszym kwartale bieżącego roku reklama zewnętrzna odnotowała wzrost przychodów o 4,4% w stosunku do roku poprzedniego (z uwzględnieniem reklamy tranzyt to +5,9%). Aż dwanaście sektorów (głównie sektor FMCG i branża handlowa) zwiększyło wydatki o 10,7 mln złotych. Największy wzrost inwestycji reklamowych zanotował sektor handel (dynamika 73,5%, czyli więcej o 4,6 mln złotych), a dalej: media – 15%, telekomunikacja – 14,7%, żywność – 11,5 i czas wolny – 6,2%.

Tak duży wzrost zainteresowania ze strony inwestorów spowodowała profesjonalizacja tego medium, a także współpraca z miastami oraz spora rozbudowa sieci cyfrowych nośników. Pozwoliło to na uzyskanie nowych możliwości outdooru i podniesienie rangi tego, co niesie ze sobą kontakt konsumenta z reklamą poza domem. Warto podkreślić, iż pojawiające się na nośnikach digitalowych reklamy według opinii ekspertów z branży stają coraz lepsze, a także dedykowane akurat nośnikom DOOH.

W tym okresie rynek reklamy zewnętrznej, tranzytowej oraz DOOH był wart 98,9 mln zł, tj. o 4,99% więcej, niż w I kwartale 2015 roku. Według obliczeń Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej oraz domu mediowego Starlink od stycznia do marca 2016 r. ilość aktywnych wielkoformatowych nośników DOOH wzrosła o 8,39% (z 560 do 607) w stosunku do czwartego kwartału ub.r.

Obecny obraz gospodarki pozwala na prognozę dalszego wzrostu rynku reklamowego w bieżącym roku na poziomie 3,5% – 4%. rok 2016 może okazać się przełomowym dla rynku reklamy zewnętrznej ze względu na planowane wprowadzenie nowoczesnego systemu Outdoor Track.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *