Udział nośników cyfrowych w reklamie zewnętrznej

Udział nośników cyfrowych w reklamie zewnętrznej

donatas1205/bigstockphoto.com

Reklama zewnętrzna to stale popularna forma reklamy, dlatego tak jak inne rodzaje, dopasowuje się do współczesnych standardów. Z tego powodu coraz częściej przestrzeń publiczną wypełniają nie tylko tradycyjne, drukowane billboardy, ale również nośniki elektroniczne, których przekaz jest silniejszy i daje większe możliwości na zaprezentowanie danego produktu. Nośniki cyfrowe w Polsce nie są jeszcze tak często stosowane, jednak tendencja cały czas się zmienia i kolejne lata przynosić mają silniejsze zmiany także w tym sektorze.

Polski rynek reklam zewnętrznych utrzymuje się na stałym poziomie, jednak ogólnoświatowe dane wskazują powrót do tego typu reklamy. Duży wpływ na to ma możliwość zastosowania nośników cyfrowych, które dają znacznie więcej możliwości. Hasło i grafika to czasem za mało, aby zainteresować potencjalnego klienta. Natomiast gdy pojawia się krótka, animowana prezentacja, na kilka sekund można przykuć uwagę odbiorcy i skłonić go do zakupu. Polskie outdoor przeżywa obecnie rewolucję ze względu na wprowadzenie nowych przepisów, które uniemożliwiają ustawianie billboardów w niektórych lokalizacjach. Ustawa krajobrazowa ma chronić wizerunek centralnych części miast przed reklamowym „zaśmiecaniem” .

Dlatego też ceny billboardów np. w warszawskim Śródmieściu mogą być zbyt wysokie i nieopłacalne. Wzrost dało się natomiast zauważyć w mniejszych miejscowościach, gdzie dotychczas tego typu reklam było niewiele. Rośnie też zainteresowanie nośnikami typu citylight, które montowane są np. na wiatach przystanków komunikacji miejskiej. Zachodni trend cyfrowej reklamy w miejscach wzmożonego ruchu staje się w Polsce coraz bardziej widoczny. Reklamy w galeriach handlowych czy na lotniskach z wykorzystaniem aplikacji mobilnych i połączenia wi-fi pozwalają lepiej targetować odbiorców i właściwie dobierać przekaz reklamowy.

Rok 2016 zakończył się w Polsce pięcioprocentowym wzrostem przychodów z cyfrowych nośników.  Analizując ogólnoświatowe trendy można zakładać, że kolejne lata przyniosą jeszcze większy rozwój tej branży. Obecnie około 1/3 wszystkich nośników reklamowych stanowią właśnie nośniki cyfrowe. W Polsce, w przypadku większej przychylności dla takich reklam, mogą nastąpić duże zmiany.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *