Zasady sprzątania plakatów reklamowych

Zasady sprzątania plakatów reklamowych

Wybory, a potem po wyborach. Długie przygotowania, spotkania z wyborcami i mediami, spoty, agitacje oraz uśmiechające się twarze z plakatów wyborczych – no właśnie, kto i na jakich warunkach ma obowiązek je sprzątnąć?

Jak mówią przepisy ustawy z 5 stycznia 2011 r. zawarte w Kodeksie wyborczym za usunięcie plakatów, haseł i urządzeń służących do agitacji wyborczej odpowiadają pełnomocnicy komitetów wyborczych. Wszelkie wyżej wymienione narzędzia do promocji danych kandydatów, zgodnie z art. 110 par. 6 kodeksu, powinny zostać wyeliminowane z krajobrazu miejskiego w terminie do 30 dni od daty zakończenia wyborów.

Zasady sprzątania plakatów reklamowych

Za niewypełnienie tego obowiązku grożą kary. Jeśli dany komitet wyborczy nie wywiąże się z obowiązku posprzątania plakatów wyborczych grożą mu kary pieniężne w wysokości 500 zł. Tego rodzaju mandaty wlepia straż miejska. Jeżeli i to nie poskutkuje władze miasta mogą zlecić sprzątanie plakatów zewnętrznej firmie i rachunek wystawić nieposłusznemu komitetowi.

Za oczyszczanie ścian przejść podziemnych, koszy na śmieci oraz obiektów w pasie drogowym z plakatów reklamowych odpowiada Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania. O usuwanie plakatów z lamp oświetleniowych dba Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu, zaś za czyste od reklamy zewnętrznej wiaty przystankowe – Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji. Coraz częściej sprzątaniem plakatów reklamowych zajmują się uczestnicy akcji samodzielnego usuwania m.in. nielegalnych reklam zewnętrznych. W przypadku umieszczenia plakatów na jakimś budynku za ich zdjęcie odpowiada właściciel nieruchomości.

Wszelkie przepisy dotyczące sprzątania reklam zewnętrznych określa ustawa o ochronie środowiska. To właśnie ta ustawa reguluje miejski ład przestrzenny, w tym także miejsca dozwolone na umieszczanie plakatów. Dzięki tym przepisom miasto ma pełną kontrolę w kwestii estetyki i utrzymania porządku. Ponadto za każdą zwłokę z usunięciem plakatów, billboardów, citylightów czy innych reklam outdoorowych zarabia, ponieważ udostępniane im miejsca na wieszanie reklam zewnętrznych jest odpłatne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.