Inteligentne reklamy – przyszłość OOH
- 30
- maj
- 2014
Świat reklamy jest bardzo szybko zmieniającym się miejscem. Dzięki nowym interaktywnym technologiom potrafi przemienić odbiorcę przekazu w jego współtwórcę, przełamując pewne bariery. W pojęciu nowych technologii zawarte są m.in. interaktywne systemy reagujące na ruch, dotykowe ekrany, aplikacje i gry, w tym te na urządzenia mobilne, rzeczywistość rozszerzona, mappingi oraz rzutowanie światłem, a także wszystkie inne niestandardowe rozwiązania technologiczne. Jedną z nowości wprowadzoną w 2013 roku są tzw. inteligentne reklamy OOH. Na czym polegają innowacje w dziedzinie reklamy zewnętrznej, o tym poniżej.
Na przełomie 2012 i 2013 roku amerykańska firma Garmin jako jedna z pierwszych postanowiła rozpocząć testy reklam outdoorowych, mających za zadanie spersonalizować przekaz reklamowy względem osób, które będą znajdować się w pobliżu danej reklamy OOH. Garmin jako firma produkująca urządzenia nawigacyjne wykorzystujące GPS, w tym np. zaawansowane pulsometry dla sportowców jest bardzo zainteresowana wszelkimi nowościami technologicznymi. Nic więc nic dziwnego w tym, że nawiązała współpracę z siecią reklamy zewnętrznej Amscreen, testując interaktywne reklamy, mające w przyszłości zupełnie zmienić pojęcie OOH. Inteligentne reklamy OOH będą przechodzącemu obok nich odbiorcy wyświetlać ofertę dostosowaną do jego płci i wieku, a także do innych cech jego osobowości.
Będzie to możliwie dzięki technologii wykrywania twarzy (tzw. facial recognition technology), opierającej się na umieszczeniu kamery w nośniku OOH, która to będzie w stanie rozpoznać jaka osoba ogląda w danym momencie reklamę, a następnie automatycznie przedstawić jej najbardziej korzystną ofertę reklamową.
Testy przeprowadzane przez Garmin trwały 3 miesiące i wykorzystały aż 6000 nośników interaktywnych, które prezentowały swoim obserwatorom zegarki tej amerykańskiej firmy (w zależności od płci). Tego typu rozwiązanie niesie za sobą ogromne możliwości zbierania informacji dotyczących widzów reklamy, a następnie pozwala precyzyjnie ją targetować.
Na początku 2014 roku rozszerzono możliwości nośników OOH w zakresie rozpoznawania oraz lepszego targetowania reklamy. Garmin wspólnie z Amscreen wprowadziła w czyn wizję inteligentnych reklam OOH z użyciem technologii wykrywania twarzy. Tę niezwykłą kampanię firma Garmin przeprowadziła w Wielkiej Brytanii, rozsiewając 2500 nośników outdoorowych wykorzystujących tzw. rzeczywistość rozszerzoną, łączącą rzeczywistość ze światem wirtualnym. Ta amerykańska marka chce w ten sposób zachęcić do zakupu swoich zegarków mierzących kroki, spalone kalorie i podejmowany wysiłek fizyczny. To dopiero początek niezwykłej kampanii reklamowej, która zmienia wizerunek OOH w spersonalizowaną i inteligentną formę.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy
Może w końcu ktoś polubi reklamę 😉