Czym różni się reklama zewnętrzna w Polsce i w Europie Zachodniej?

Reklama zewnętrzna, czyli OOH (od angielskiego określenia „out of home”) staje się w Polsce coraz bardziej popularna. Okazuje się, że rynek reklamy zewnętrznej w krajach Europy Zachodniej różni się od rynku polskiego. Na czym polegają te różnice i czy zachodnie rozwiązania sprawdziłyby się w naszym kraju?

Czytaj dalej

Czym są beacony?

Beacony to małe urządzenia, które emitują sygnał Bluetooth. Są nowością technologiczną i mimo że zdobywają centra handlowe największych miast, to w przemyśle czy logistyce są wciąż ciekawostką. Eksperci zakładają jednak, że szybko to się zmieni, gdyż pomysłów na ich wykorzystanie w różnych branżach jest wiele i niebawem mogą zastąpić inne typy nadajników.

Czytaj dalej

Reklama POS (point of sale)

Reklama POS (point of sale), a właściwie POSM (point of sale materials), to materiały marketingowe, których celem jest wsparcie sprzedaży bezpośrednio w miejscu dokonywania zakupu albo w jego pobliżu. Obejmują wszystkie nośniki typu BTL (below the line). Oznacza to ogół działań reklamowych, nie mieszczących się w definicji środków masowego przekazu.

Czytaj dalej

Początki reklamy zewnętrznej na świecie

Reklama zewnętrzna jest medium, które cechuje się nie tylko ogromnym potencjałem, ale również oryginalnym i atrakcyjnym sposobem komunikacji z klientem. Szczególną popularność zdobyła w ciągu ostatnich kilku dekad. Jednak wbrew temu, co mogłoby się wydawać, nie jest ona wynalazkiem minionego stulecia.

Czytaj dalej

Rebranding

Rebranding jest to proces polegający na nadawaniu konkretnej marce nowych wartości poprzez całkowitą zmianę jej wizerunku w oczach potencjalnego klienta. Bardzo często mylimy pojęcie rebrandingu z samą zmianą logo. Jest to błędne rozumowanie, gdyż głównym zamierzeniem producenta jest wybudowanie w głowie odbiorcy zupełnie nowego wizerunku danego produktu czy usługi. Sama zmiana graficzna znaku marki jest […]

Czytaj dalej

Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy

Znaczenie reklamy w życiu codziennym staje coraz większe. Reklama oddziałuje na nasze emocje i pobudza do określonego zachowania. Często komunikat reklamowy ma za zadanie zmienić zachowania ludzi lub skłonić do refleksji. Reklamodawcy mają mnóstwo narzędzi do prowadzenia swoich działań. Jednak dla usystematyzowania ich pracy kilkadziesiąt lat temu powołano Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (w skrócie IAA).

Czytaj dalej

Opinie Polaków o reklamie zewnętrznej

Reklama zewnętrzna to stały element miejskiego pejzażu, który dziś byłby bardzo trudny do wyeliminowania. Bez szyldów, billboardów, bannerów, a także innych form outdooru umiejscowionych na budynkach, przystankach czy płotach nie ma marketingu. Opinie na temat tej formy promocji produktów i usług są różne. Poniżej postaramy się przedstawić, jak Polacy widzą OOH.

Czytaj dalej

Ograniczenia prawne i etyczne dotyczące reklamy zewnętrznej

Post Image

Prawo reklamy, w tym także reklamy zewnętrznej,  jest bardzo szerokie, a jego przepisy są rozproszone po wielu ustawach oraz kodeksach etyki. Te ostatnie nie są przepisami narzucanymi przez rząd, tylko stanowią zasady uchwalone bezpośrednio przez reklamodawców. Stosowanie ich ma na celu promocję odpowiedzialnej i rozsądnej reklamy, zasad uczciwej konkurencji, a także szacunku dla odbiorcy.

Czytaj dalej

Przepis na udaną kampanię reklamową

Celem każdej kampanii reklamowej jest realizacja określonych założeń, sprowadzających się w ostateczności do zwiększenia sprzedaży lub – w przypadku kampanii społecznych, do zwiększenia liczby osób wspomagających daną inicjatywę. Zanim jednak będzie można policzyć realne zyski danej marki lub instytucji, trzeba zbudować wokół niej określoną grupę wiernych konsumentów/osób wspierających.

Czytaj dalej

Reklama zewnętrzna w event marketingu

Reklama zewnętrzna posiada szeroki zasięg i doskonały, często 24-godzinny odbiór. Cechuje ją również możliwość szybkiej wymiany kreacji reklamowej oraz relatywnie niskie koszty uruchomienia kampanii, np. tej prowadzonej na telebimach LED. Z tego rodzaju formy promocji coraz częściej korzystają też organizatorzy eventów.

Czytaj dalej