Reklama zewnętrzna w event marketingu
- 19
- luty
- 2016
Reklama zewnętrzna posiada szeroki zasięg i doskonały, często 24-godzinny odbiór. Cechuje ją również możliwość szybkiej wymiany kreacji reklamowej oraz relatywnie niskie koszty uruchomienia kampanii, np. tej prowadzonej na telebimach LED. Z tego rodzaju formy promocji coraz częściej korzystają też organizatorzy eventów. Jak zauważają eksperci, eventy są coraz chętniej traktowane jako przestrzeń dla różnych form OOH. Na czym dokładnie polega współpraca reklamy zewnętrznej z event marketingiem – o tym poniżej.
Event marketing stanowi narzędzie komunikacyjne i promocyjne, które polega na organizowaniu różnego rodzaju wydarzeń czy imprez masowych, służących do realizacji celów danej firmy wobec otoczenia zewnętrznego oraz wewnętrznego, czyli klientów, kontrahentów, decydentów, środowisk opiniotwórczych i pracowników. Promocja firmy bądź produktu w ramach eventu obejmuje organizację takich wydarzeń jak wyjazdy „lojalnościowe” dla kluczowych klientów, prezentację na własnym stoisku podczas targów, sponsoring wydarzeń organizowanych przez inny podmiot, festiwale, pokazy, pikniki, wernisaże, koncerty i wykłady.
Event marketing posiada wyjątkową cechę – dwukierunkowość, która dzięki organizowanym wydarzeniom pozwala na oddziaływanie na wybrane podmioty przez prezentację własnych idei oraz dzięki bezpośredniemu kontaktowi, umożliwia poznanie postaw, a także opinii podmiotów, na które oddziałuje. Cel jest zawsze jeden – przykucie uwagi potencjalnych klientów, zapamiętanie przez nich prezentowanej marki, wzbudzenie zainteresowania firmą i uzyskanie przewagi nad konkurencją dzięki zastosowaniu nowatorskich zabiegów marketingowych.
Skala działań event marketingu jest bardzo szeroka: od pokazu mima dla dwudziestu pracowników firmy, poprzez koncert rockowy, aż po pokaz fajerwerków dla kilku czy kilkudziesięciu tysięcy osób. To wydarzenie promocyjne często zazębia się z reklamą zewnętrzną. Albowiem podczas takich imprez niezbędna jest odpowiednia wizualizacja, zwłaszcza ukuta w odpowiednie elementy reklamowe. W momencie gdy event odbywa się w plenerze istotna jest mobilność tych elementów, a także możliwość ich ponownego wykorzystania na innej imprezie. Dlatego też najlepiej sprawdza się tu reklama pneumatyczna w postaci różnego rodzaju balonów, dużych półokrągłych bramek, maskotek firmowych bądź wizualizacji produktów. Ważne jest, aby na tych reklamach nadmuchiwanych powietrzem pojawił się nadruk firmowy lub logo, a także to, żeby była ona świetna jakościowo. Najistotniejsze we współpracy reklamy pneumatycznej jest to, że posiada ona bardzo dużą mobilność, a bez powietrza zajmuje bardzo mało miejsca, dzięki czemu można ją przetransportować nawet niedużym samochodem, natomiast rozmiar po napełnieniu powietrzem jest ogromny.
Na eventach sprawdzi się również rozdawanie ulotek, np. przez szczudlarzy, czy telebim.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy