Cechy skutecznego billboardu
- 15
- luty
- 2016
Na sukces każdego przedsięwzięcia, oprócz rzetelnego realizowania założonego planu biznesowego, ogromny wpływ ma skutecznie przeprowadzona kampania marketingowa. Nie od dziś wiadomo, że dobra reklama stanowi dźwignię handlu, a rozpoznawalność marki proponującej daną usługę lub asortyment produktów jest równie ważna (a może nawet ważniejsza), jak przygotowana przez nią oferta. W zależności od zapotrzebowania – rodzaju reklamowanej usługi, produktu lub idei, grupy docelowej, oczekiwanych rezultatów, zasięgu prowadzonej kampanii oraz środków jakimi dysponuje zleceniodawca, możemy wybrać spośród wielu środków przekazu. Outdoor to reklama zewnętrzna, wykorzystująca różnego rodzaju nośniki umieszczone w szeroko pojętej przestrzeni publicznej (na zewnątrz). Jego zaletą jest przede wszystkim bardzo szeroki zasięg, zarówno przestrzenny, jak i czasowy, oraz możliwość dosyć dokładnego sprecyzowania docelowej grupy odbiorców.
Jednym z najczęściej wybieranych rodzajów nośników reklamy zewnętrznej jest billboard. Kojarzony przez większość z nas z mało atrakcyjnymi powierzchniami reklamowymi, usytuowanymi zazwyczaj przy głównych szlakach komunikacyjnych, w rzeczywistości umożliwia przeprowadzenie zapadającej w pamięć kampanii reklamowej, za relatywnie niewielką (w porównaniu z innymi formami) kwotę. Jaki zatem powinien być skuteczny billboard?
Podstawową zasadą, uwzględniającą wzrokowy charakter percepcji eksponowanej informacji, jest przekazanie jak największej ilości treści przy zastosowaniu jak najmniejszej liczby słów. Odbiorcy prezentowanej reklamy najczęściej poruszają się dość szybko (samochód, komunikacja miejska) i nie są w stanie zapamiętać długiego tekstu, umieszczonego na billboardzie. Przykuwające uwagę hasło oraz odpowiednia, jednoznacznie kojarząca się z przekazem fotografia lub grafika (wykonana zgodnie z obowiązującymi trendami projektowania graficznego) mają zainteresować konsumenta i zachęcić go do „pójścia za tropem”. Zadaniem tej formy reklamy jest nie tyle sprzedaż prezentowanej oferty, ile budowanie określonego wizerunku danej marki.
Skuteczność billboardu związana jest również z jego lokalizacją oraz jakością wykonania. Eksponując reklamę skierowaną do konkretnej grupy odbiorców, powinien on zostać usytuowany w pobliżu miejsc najczęściej przez nich odwiedzanych – na przykład reklama produktów dla dzieci powinna znajdować się pobliżu przedszkoli i szkół podstawowych. Wysoka jakość wykonania billboardu gwarantuje z kolei jego odporność na zmienne warunki atmosferyczne i estetyczny wygląd. Niezależnie jednak od lokalizacji i trwałości, każdy nośnik tego rodzaju powinien być podświetlony w taki sposób, aby prezentowany na nim przekaz był dobrze widoczny również po zmroku.
Celem każdego reklamodawcy jest wyróżnienie zainstalowanej przez niego ekspozycji spośród setek innych. W przypadku reklamy billboardowej, możliwe jest na przykład zastosowanie elementów „wychodzących” poza powierzchnię nośnika lub motywów 3D, zmieniających się w zależności od kąta pod jakim się na nie spojrzy.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy