Artykuły

Wzrost wartości sprzedaży na rynku reklamy zewnętrznej

Mimo że w ostatnim czasie wiele branż przeżywa spory kryzys, istnieją takie, które minione kilka lub kilkanaście miesięcy mogą zaliczyć do udanych. Najnowsze dane zebrane wspólnymi siłami i udostępnione  przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) oraz dom mediowy Starcom (Publicis Group) wykazały spory zysk w sprzedaży reklamy zewnętrznej w Polsce. Porównując drugi kwartał tego roku […]

Czytaj dalej

Bezpieczeństwo na hulajnogach – kampania Bolta

Popularność elektrycznych hulajnóg w ciąg ostatnich kilkunastu miesięcy bardzo się zwiększyła. Ich widok na ulicach już nikogo nie dziwi. Duży wpływ na tę sytuację miały firmy świadczące usługi przewozowe, które w swoich aplikacjach posiadają możliwość najmu jednośladu. Prosty sposób na poruszanie się po mieście, bez korków i bez wysiłku szybko znalazł rzeszę fanów. Najemca płaci […]

Czytaj dalej

Krakowska uchwała krajobrazowa – efekty po 22 latach

Kraków – jedno z najpiękniejszych miast w Europie, był też jednym z najbardziej zasłoniętych przez bilbordy reklamowe. Jednak z tym koniec. Na mocy obowiązującej od dwóch lat uchwały krajobrazowej większość mało estetycznych reklam zniknęła z miejskiej przestrzeni. Zgodnie z informacjami podanymi przez krakowski magistrat zdemontowano już ponad 1500 bilbordów reklamowych różnej wielkości.

Czytaj dalej

Rynek reklamy w I kwartale 2022 r. – raport Publicis Groupe Polska

Najnowszy Raport o Rynku Mediów i Reklamy, opublikowany przez Publicis Groupe Polska, jasno pokazuje wzrosty na rynku reklamowym. Zawdzięczamy je przede wszystkim marketingowi internetowemu i reklamie zewnętrznej. To tam skoki zysków i udziałów w rynku są największe. Wyraźnie widać, że we współczesnym wyścigu medialnym zaczyna przegrywać radio. To tam zanotowano największy spadek w obrocie reklamą. […]

Czytaj dalej

Mural marki Tous w centrum Warszawy

W centrum Warszawy zaprezentowano imponujący mural, będący częścią wiosennej kampanii reklamowej biżuterii marki Tous. Prestiżowa lokalizacja i imponujący rozmiar mają przyciągnąć uwagę odbiorców. Nośnik Braughman Group Media znajduje się w samym centrum Warszawy, dokładnie u zbiegu ulic Emilii Plater i Świętokrzyskiej, gdzie każdego dnia setki tysięcy mieszkańców Warszawy zmierza do pracy, a turyści spacerują w […]

Czytaj dalej

Akcja w Leroy Merlin – etykiety informujące o ludobójstwie

Francuska sieć sklepów Leroy Merlin zmaga się z konsekwencjami swojej decyzji biznesowej o niewycofywaniu działalności z rynku rosyjskiego. Wiadomo, że 18% obrotów firmy generowanych jest właśnie w Rosji, co w 2020 r. kosztowało korporację 335 mln dol. kosztów podatkowych.

Czytaj dalej

Które marki zostają w Rosji? Reakcje konsumentów

Agresja Rosji na Ukrainę odbiła się szerokim echem nie tylko w polskiej opinii publicznej. Wojna za naszą wschodnią granicą nie pozostawia obojętnym żadnego Europejczyka. Taktyka sankcji stosowana przez Unię Europejską znajduje też odbicie w świecie biznesu. Wiele znanych marek na znak sprzeciwu zawiesza swoją działalność w Rosji. Jest to nie tylko bardzo widoczny gest wsparcia, […]

Czytaj dalej

Smok ostrzega przed smogiem – kampania w Warszawie

Powietrze w Polsce jest coraz gorszej jakości. Wysokie zanieczyszczenie szczególnie wysokie odnotowuje się w największych aglomeracjach. O problemach ze smogiem w Warszawie przypomina nowa kampania informacyjna, która pojawiła się na specjalnych nośnikach w centrum miasta.

Czytaj dalej

Nowa kampania Heinekena – piwo bezalkoholowe

Popularność piwa bezalkoholowego rośnie z każdym rokiem, dlatego popularna marka Heineken zdecydowało się na kolejną już międzynarodową kampanię promującą właśnie bezalkoholową wersję piwa. Kampania realizowana jest po hasłem: „Cheers with no alcohol. Now you can”, prezentując możliwość celebrowania ważnych chwil z piwem Heineken 0.0.

Czytaj dalej

Reklamy świąteczne, które wzbudziły zainteresowanie

Święta Bożego Narodzenia to czas szału zakupowego, a tym samym wzmożonej aktywności dla branży marketingowej. Nie dziwi zatem fakt, że firmy prześcigają się w wymyślaniu nowych, ciekawych koncepcji na spoty reklamowe, które przyciągną uwagę odbiorcy, a w konsekwencji doprowadzą do zrobienia zakupów. Jakie świąteczne kampanie w ostatnich latach okazały się tymi najbardziej kreatywnymi i wywarły […]

Czytaj dalej