Artykuły

Zmiany w reklamie wyrobów medycznych i usług medycyny estetycznej

1 stycznia 2023 roku weszły w życie przepisy, które zmieniają zasady reklamowania wyrobów medycznych, takich jak zabiegi kosmetyczne, a także popularne preparaty bez recepty na ból czy niestrawność. Praktyki, które do tej pory były często stosowane, teraz są już zakazane. Za niedostosowanie się do nowych przepisów grozi kara do 2 mln złotych.

Czytaj dalej

Nietypowa kampania promująca serial „Wednesday”

Na platformie Netflix rekordy popularności bije serial „Wednesday” opowiadający o córce słynnego małżeństwa Addamsów — Mortici i Gomeza, która za sprawą specyficznego charakteru nieustannie angażuje się w różne, trudne sytuacje. Warto też wspomnieć, że serial zadebiutował na Netfliksie 23 listopada i w ciągu pierwszy kilku dni był oglądany przez 341 milionów godzin, czyli niemal non […]

Czytaj dalej

Żabka zmienia swoje hasło reklamowe. Od teraz „uwalnia czas”

Po siedmiu latach sieć sklepów Żabka zdecydowała się na zmianę swojego hasła reklamowego, z którym dotychczas kojarzyli ją klienci. Wcześniej Żabka była promowana jako „Mały, wielki sklep”. Natomiast teraz jej hasłem przewodnim jest „Uwolnij swój czas”. To zmiana z komunikacji produktowej na taką skoncentrowaną bezpośrednio na kliencie.

Czytaj dalej

Będą zmiany dotyczące reklam suplementów diety

Rząd planuje nowelizację Ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Zmiany mają dotyczyć m.in. reklam suplementów diety, które mają zawierać informację o tym, że suplement nie ma właściwości leczniczych. Chodzi o to, żeby oddzielić kategorię produktów, jaką są suplementy diety od leków.

Czytaj dalej

Wzrost wartości sprzedaży na rynku reklamy zewnętrznej

Mimo że w ostatnim czasie wiele branż przeżywa spory kryzys, istnieją takie, które minione kilka lub kilkanaście miesięcy mogą zaliczyć do udanych. Najnowsze dane zebrane wspólnymi siłami i udostępnione  przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) oraz dom mediowy Starcom (Publicis Group) wykazały spory zysk w sprzedaży reklamy zewnętrznej w Polsce. Porównując drugi kwartał tego roku […]

Czytaj dalej

Bezpieczeństwo na hulajnogach – kampania Bolta

Popularność elektrycznych hulajnóg w ciąg ostatnich kilkunastu miesięcy bardzo się zwiększyła. Ich widok na ulicach już nikogo nie dziwi. Duży wpływ na tę sytuację miały firmy świadczące usługi przewozowe, które w swoich aplikacjach posiadają możliwość najmu jednośladu. Prosty sposób na poruszanie się po mieście, bez korków i bez wysiłku szybko znalazł rzeszę fanów. Najemca płaci […]

Czytaj dalej

Krakowska uchwała krajobrazowa – efekty po 22 latach

Kraków – jedno z najpiękniejszych miast w Europie, był też jednym z najbardziej zasłoniętych przez bilbordy reklamowe. Jednak z tym koniec. Na mocy obowiązującej od dwóch lat uchwały krajobrazowej większość mało estetycznych reklam zniknęła z miejskiej przestrzeni. Zgodnie z informacjami podanymi przez krakowski magistrat zdemontowano już ponad 1500 bilbordów reklamowych różnej wielkości.

Czytaj dalej

Rynek reklamy w I kwartale 2022 r. – raport Publicis Groupe Polska

Najnowszy Raport o Rynku Mediów i Reklamy, opublikowany przez Publicis Groupe Polska, jasno pokazuje wzrosty na rynku reklamowym. Zawdzięczamy je przede wszystkim marketingowi internetowemu i reklamie zewnętrznej. To tam skoki zysków i udziałów w rynku są największe. Wyraźnie widać, że we współczesnym wyścigu medialnym zaczyna przegrywać radio. To tam zanotowano największy spadek w obrocie reklamą. […]

Czytaj dalej

Mural marki Tous w centrum Warszawy

W centrum Warszawy zaprezentowano imponujący mural, będący częścią wiosennej kampanii reklamowej biżuterii marki Tous. Prestiżowa lokalizacja i imponujący rozmiar mają przyciągnąć uwagę odbiorców. Nośnik Braughman Group Media znajduje się w samym centrum Warszawy, dokładnie u zbiegu ulic Emilii Plater i Świętokrzyskiej, gdzie każdego dnia setki tysięcy mieszkańców Warszawy zmierza do pracy, a turyści spacerują w […]

Czytaj dalej

Akcja w Leroy Merlin – etykiety informujące o ludobójstwie

Francuska sieć sklepów Leroy Merlin zmaga się z konsekwencjami swojej decyzji biznesowej o niewycofywaniu działalności z rynku rosyjskiego. Wiadomo, że 18% obrotów firmy generowanych jest właśnie w Rosji, co w 2020 r. kosztowało korporację 335 mln dol. kosztów podatkowych.

Czytaj dalej