Będą zmiany dotyczące reklam suplementów diety

Rząd planuje nowelizację Ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Zmiany mają dotyczyć m.in. reklam suplementów diety, które mają zawierać informację o tym, że suplement nie ma właściwości leczniczych. Chodzi o to, żeby oddzielić kategorię produktów, jaką są suplementy diety od leków.

Czytaj dalej

Wzrost wartości sprzedaży na rynku reklamy zewnętrznej

Mimo że w ostatnim czasie wiele branż przeżywa spory kryzys, istnieją takie, które minione kilka lub kilkanaście miesięcy mogą zaliczyć do udanych. Najnowsze dane zebrane wspólnymi siłami i udostępnione  przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) oraz dom mediowy Starcom (Publicis Group) wykazały spory zysk w sprzedaży reklamy zewnętrznej w Polsce. Porównując drugi kwartał tego roku […]

Czytaj dalej

Krakowska uchwała krajobrazowa – efekty po 22 latach

Kraków – jedno z najpiękniejszych miast w Europie, był też jednym z najbardziej zasłoniętych przez bilbordy reklamowe. Jednak z tym koniec. Na mocy obowiązującej od dwóch lat uchwały krajobrazowej większość mało estetycznych reklam zniknęła z miejskiej przestrzeni. Zgodnie z informacjami podanymi przez krakowski magistrat zdemontowano już ponad 1500 bilbordów reklamowych różnej wielkości.

Czytaj dalej

Rynek reklamy w I kwartale 2022 r. – raport Publicis Groupe Polska

Najnowszy Raport o Rynku Mediów i Reklamy, opublikowany przez Publicis Groupe Polska, jasno pokazuje wzrosty na rynku reklamowym. Zawdzięczamy je przede wszystkim marketingowi internetowemu i reklamie zewnętrznej. To tam skoki zysków i udziałów w rynku są największe. Wyraźnie widać, że we współczesnym wyścigu medialnym zaczyna przegrywać radio. To tam zanotowano największy spadek w obrocie reklamą. […]

Czytaj dalej

Akcja w Leroy Merlin – etykiety informujące o ludobójstwie

Francuska sieć sklepów Leroy Merlin zmaga się z konsekwencjami swojej decyzji biznesowej o niewycofywaniu działalności z rynku rosyjskiego. Wiadomo, że 18% obrotów firmy generowanych jest właśnie w Rosji, co w 2020 r. kosztowało korporację 335 mln dol. kosztów podatkowych.

Czytaj dalej

Które marki zostają w Rosji? Reakcje konsumentów

Agresja Rosji na Ukrainę odbiła się szerokim echem nie tylko w polskiej opinii publicznej. Wojna za naszą wschodnią granicą nie pozostawia obojętnym żadnego Europejczyka. Taktyka sankcji stosowana przez Unię Europejską znajduje też odbicie w świecie biznesu. Wiele znanych marek na znak sprzeciwu zawiesza swoją działalność w Rosji. Jest to nie tylko bardzo widoczny gest wsparcia, […]

Czytaj dalej

Kontrowersje wokół reklamy książki Remigiusza Mroza

Książki Remigiusza Mroza mają szerokie grono fanów, ale i sporo zagorzałych przeciwników. Zdaniem wielu osób to jeden z tych autorów, których albo się kocha, albo nienawidzi. W ostatnim czasie do tego kotła emocji doszły kolejne — wywołane reklamami najnowszej książki pod tytułem „Przepaść”. Niektórzy zarzucają im, że obrażają uczucia religijne. Czy słusznie?

Czytaj dalej

Gdynia uchyliła uchwałę krajobrazową

Nie milkną echa po ostatniej sesji Rady Miasta Gdyni, podczas której tzw. uchwała krajobrazowa została uchylona. Ustawa miała służyć poprawie walorów estetycznych  w mieście, które jest mocno wypełnione różnymi reklamami graficznymi. Decyzja radnych o uchyleniu ustawy wywołała ogromny sprzeciw radnych PiS. Wynika to z długotrwałych prac nad uchwałą, która po akceptacji w czerwcu tego roku, została […]

Czytaj dalej

Wzrost na rynku reklamy zewnętrznej

W 2020 roku nakłady na reklamę zewnętrzną zmniejszyły się o 38,8 procent w porównaniu do roku 2019. Mimo że pierwszy kwartał bieżącego roku stanowił kontynuacje pandemicznej tendencji, pierwszą połowę roku zaliczyć można do udanych. Ze względu na możliwe wprowadzenie ograniczeń w przemieszczaniu się trudno jednoznacznie przewidzieć jaki wynik reklama zewnętrzna zanotuje na koniec drugiego półrocza.

Czytaj dalej

Polacy chcą wrócić do zakupów stacjonarnych

Z najnowszego raportu „Corona Mood” koncernu GfK Polonia zajmującego się badaniem opinii publicznej wynika, iż konsumenci po zakończeniu pandemii COVID-19 z chęcią powrócą do robienia tradycyjnych zakupów, a niejednokrotnie zwiększą częstotliwość kupowania stacjonarnego w porównaniu z okresem sprzed koronawirusa.

Czytaj dalej