Gdynia uchyliła uchwałę krajobrazową

Nie milkną echa po ostatniej sesji Rady Miasta Gdyni, podczas której tzw. uchwała krajobrazowa została uchylona. Ustawa miała służyć poprawie walorów estetycznych  w mieście, które jest mocno wypełnione różnymi reklamami graficznymi. Decyzja radnych o uchyleniu ustawy wywołała ogromny sprzeciw radnych PiS. Wynika to z długotrwałych prac nad uchwałą, która po akceptacji w czerwcu tego roku, została […]

Czytaj dalej

Wzrost na rynku reklamy zewnętrznej

W 2020 roku nakłady na reklamę zewnętrzną zmniejszyły się o 38,8 procent w porównaniu do roku 2019. Mimo że pierwszy kwartał bieżącego roku stanowił kontynuacje pandemicznej tendencji, pierwszą połowę roku zaliczyć można do udanych. Ze względu na możliwe wprowadzenie ograniczeń w przemieszczaniu się trudno jednoznacznie przewidzieć jaki wynik reklama zewnętrzna zanotuje na koniec drugiego półrocza.

Czytaj dalej

Polacy chcą wrócić do zakupów stacjonarnych

Z najnowszego raportu „Corona Mood” koncernu GfK Polonia zajmującego się badaniem opinii publicznej wynika, iż konsumenci po zakończeniu pandemii COVID-19 z chęcią powrócą do robienia tradycyjnych zakupów, a niejednokrotnie zwiększą częstotliwość kupowania stacjonarnego w porównaniu z okresem sprzed koronawirusa.

Czytaj dalej

Spadek na rynku reklamy zewnętrznej w 2021 r.

Pandemia koronawirusa bardzo negatywnie odbiła się na rynku reklamy zewnętrznej w Polsce w 2020 roku. Wielkość sprzedaży spadła aż o prawie 39 proc., a powrót do normalnej sytuacji może potrwać nawet kilka lat przy założeniu, że obostrzenia dotyczące poruszania się nie potrwają zbyt długo.

Czytaj dalej

Będzie nowy podatek od reklam?

Pojawił się projekt ustawy, nakładający na reklamodawców dodatkową opłatę za promocje produktu bądź marki. Zgodnie z szacunkami resortu finansów nowy podatek zapewniłby wpływ do budżetu państwa na poziomie nawet 800 mln zł. Dodatkowa opłata ma obowiązywać już od przyszłego roku i dotoczyć przede wszystkich produktów szkodliwych dla zdrowa, jak np. napoje gazowane, słodycze czy nawet […]

Czytaj dalej

Znaczące kryzysy wizerunkowe w Polsce w 2020 r.

2020 rok był uboższy od poprzednich pod względem działań reklamowych. W końcu nie można było uczestniczyć w konferencjach czy organizować wydarzeń promocyjnych. Jednak kilka marek zaliczyło poważne kryzysy wizerunkowe, które odbiły się naprawdę szerokim echem w kontekście trudnej, „covidowej” rzeczywistości.

Czytaj dalej

Sytuacja na polskim rynku reklamy w III kwartale 2020 r.

Nakłady na wydatki reklamowe w Polsce w trzecim kwartale 2020 roku znów spadły. Choć spadek nie był tak ogromny, jak w drugim kwartale, to już wiadomo, że nakłady za cały rok będą wyraźnie niższe niż za 2019 r.

Czytaj dalej

Wzrost patriotyzmu konsumenckiego w czasie pandemii

Pojęcie patriotyzmu konsumenckiego odnosi się do chęci wspierania polskiej gospodarki poprzez zakup produktów od producentów krajowych. W czasach pandemii koronawirusa obserwujemy wyraźny wzrost zainteresowania produktami krajowymi wśród konsumentów. Jakie są tego przyczyny i które polskie produkty najchętniej wybieramy?

Czytaj dalej

Nastroje konsumenckie Polaków

Jak wynika z badania Barometru Nastrojów Konsumenckich, te są najniższe od lat. Czy wpływ na to ma pandemia koronawirusa?

Czytaj dalej

Trendy konsumenckie według badania firmy Kantar

Kiedy świat zaczął zmieniać się w wyniku pandemii koronawirusa, zewsząd słychać było pytanie o to, kiedy znowu będzie normalnie. Całkowity powrót do świata sprzed kilku miesięcy jest już niemożliwy. Firma Kantar przeprowadziła serię badań, na podstawie których zidentyfikowała trzy główne trendy konsumenckie. Jaka według nich będzie „nowa normalność”?

Czytaj dalej