Żabka zmienia swoje hasło reklamowe. Od teraz „uwalnia czas”

Żabka zmienia swoje hasło reklamowe. Od teraz „uwalnia czas”

Wistula, CC BY-SA 4.0 <https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0>, via Wikimedia Commons

Po siedmiu latach sieć sklepów Żabka zdecydowała się na zmianę swojego hasła reklamowego, z którym dotychczas kojarzyli ją klienci. Wcześniej Żabka była promowana jako „Mały, wielki sklep”. Natomiast teraz jej hasłem przewodnim jest „Uwolnij swój czas”. To zmiana z komunikacji produktowej na taką skoncentrowaną bezpośrednio na kliencie.

12 października wystartowała nowa kampania reklamowa, w której prezentowana jest nowa dewiza popularniej sieci sklepów. Składa się z czterech spotów, gdzie w akcji przestawiane jest hasło „Uwolnij swój czas”. Dzięki różnym usługom dostępnym w Żabce jej klienci mogą zaoszczędzić czas i krócej załatwiać nielubiane obowiązki, zaś zyskane minuty wykorzystać na to, co rzeczywiście lubią robić.

Reklama jest emitowana w radiu, telewizji, prasie, kinie, internecie, na billboardach, a także w samych sklepach sieci.

Żabka przez oferowanie nowych usług „uwalnia czas” swoich klientów

Jak podkreślają autorzy kampanii reklamowej i zarządzający Żabką, ze względu na wprowadzenie do oferty zupełnie nowych produktów i usług, takich jak: gotowe dania obiadowe, przekąski na imprezę czy produkty do zjedzenia w biegu, np. w przerwie w pracy wymagana była zmiana komunikacji.

Wprowadzenie nowych linii biznesowych umożliwiła współpraca z takimi podmiotami, jak: Dietly, Maczfit, Delio i Żabka Jush.

Hasło „Uwolnij swój czas” nawiązuje do tego, że Żabka zdejmuje z głów swoich klientów część problemów dnia codziennego. Nie muszą oni np. przygotowywać w domu obiadu, ale mogą po prostu go kupić w najbliższym sklepie. Dzięki temu zyskają więcej wolnego czasu na realizację swoich pasji i zainteresowań.

Żabka wychodzi naprzeciw jednemu z największych wyzwań, przed którym stoją konsumenci, czyli brak czasu i szybkie tempo życia.

Komunikacja zorientowana na klienta

Autorzy kampanii podkreślają, że dotychczas komunikaty reklamowe były zorientowane na produkty. Jednak przez siedem lat rynek i potrzeby konsumentów się zmieniły, a Żabka w swoim nowym haśle postanowiła uwypuklić to, co dla niej najważniejsze, czyli klient.

Jarosław Serednicki, dyrektor marketingu Żabka Polska mówi, że kampania nie pokazuje wyłącznie sklepu, ale skupia się na potrzebach klientów i rozwiązuje często dotykający ich problem, czyli brak czasu.

Opinie o kampanii są podzielone

Przedstawiciele rynku reklamowego podsumowują wady i zalety nowej kampanii.

Z jednej strony wydaje się, że stare hasło „Mały, wielki sklep” lepiej oddawał to, po co odwiedza się tego typu sklepy, czyli żeby szybko i wygodnie kupić potrzebne rzeczy, niekoniecznie zwracając uwagę na cenę. Dodatkowo humor sytuacyjny w poprzednich spotach wyróżniał się wśród innych w bloku reklamowym.

Nacisk na oszczędzanie czasu to obecnie naprawdę popularny frazes w reklamach, który może się sprawdzić we właściwie każdej branży. Z drugiej strony jednak, szczególnie po doświadczeniach związanych z pandemią, konsumenci docenili, jak ważne jest spędzanie czasu z bliskimi i chcą go mieć więcej, często wybierając np. gotowe obiady zamiast kilkugodzinnego gotowania samemu. Dlatego eksperci doceniają również, że jest to dobry krok w ewolucji marki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.