Projekt badawczy Outdoor Track

Jedną z coraz prężniej rozwijających się w Polsce form reklamy jest outdoor – reklama zewnętrzna (out-of-home), wykorzystująca nośniki przekazu, zlokalizowane w szeroko pojętej przestrzeni publicznej. Podkreślanymi zaletami reklamy outdoorowej są nieograniczony zasięg przekazu oraz różnorodność wykorzystywanych środków ekspozycji.

Czytaj dalej

Popularne formy reklamy zewnętrznej

Reklama outdoorowa swoją popularność zawdzięcza dwóm cechom: wysokiej częstotliwości kontaktów z przekazem, wynikającej z umieszczenia w przestrzeni publicznej wielu nośników i prostego przedstawienia produktu, bazującego na nośnych symbolach oraz chwytliwych hasłach. Dlatego też nośniki outdoorowe stanowią jeden z najważniejszych, najstarszych i najpopularniejszych środków promocji.

Czytaj dalej

Zaufanie do reklamy zewnętrznej

Hasło głoszące, że reklama stanowi dźwignię handlu na stałe wpisało się, nie tylko w branżowy, ale również w powszechnie używany język. Nie od dziś wiadomo, że najlepszy produkt lub usługa nie obronią się same – zwłaszcza przy wprowadzaniu nowej oferty na rynek, niezbędna jest realizacja intensywnych działań promujących.

Czytaj dalej

Najbardziej dochodowe formy reklamy zewnętrznej

Outdoor, jeszcze niedawno uważany za formę wspomagającą realizację kampanii reklamowych, zyskuje coraz większe znaczenie jako samodzielny rodzaj reklamy. Szeroki wybór nośników: od tradycyjnych billboardów i reklam wielkopowierzchniowych, przez telebimy, ekrany LED, reklamy umieszczane w środkach transportu, reklamy ambientowe, po nowoczesne nośniki digitalne, a także w zasadzie nieograniczony zasięg (przekaz dostępny jest o każdej porze dnia […]

Czytaj dalej

Perspektywy reklamy zewnętrznej na 2016 rok

Do niedawna reklama zewnętrzna utożsamiana była jedynie z przypadkowo rozwieszonymi na płotach banerami lub nieciekawymi billboardami, ustawionymi przy drogach wyjazdowych/wjazdowych do większych miejscowości. Ostatnie lata pokazują jednak, że ten sektor reklamy zdobywa coraz większą popularność i coraz większe znaczenie w prowadzeniu rozbudowanych kampanii marketingowych.

Czytaj dalej

Kryteria wyboru reklamy

Planowanie kampanii reklamowej wymaga dokładnego przemyślenia rezultatów, jakie ostatecznie chcemy osiągnąć oraz wszystkich czynników, wpływających na efekt końcowy: docelowej grupy odbiorców, obszaru oddziaływania i zasięgu reklamy, czasu trwania kampanii, a także jej formy.

Czytaj dalej

Udział OOH w rynku reklamy

Początków reklamy zewnętrznej możemy upatrywać już w starożytnym Egipcie, gdzie przepisy prawa miejscowego „publikowane” były na skalnych obeliskach. Na przestrzeni kolejnych wieków, wraz z rozwojem wynalazków można by dopatrywać się także rozwoju różnych form przedstawiania haseł reklamowych

Czytaj dalej

Reklama zewnętrzna a inne formy reklamy

Reklama zewnętrzna Jest to bardzo popularna i chętnie stosowana forma reklamy, która, dzięki rozwojowi najnowszych technologii, daje wiele możliwości.

Czytaj dalej

Trendy w projektowaniu opakowań

Jak w każdej dziedzinie również w projektowaniu opakowań możemy mówić o pewnych trendach. Rynek dość dynamicznie reaguje na potrzeby i gusta klientów oraz zmiany na rynku. Jakie główne kierunki rozwoju możemy wytyczyć w tej branży?

Czytaj dalej

Jak Gdańsk chce walczyć z reklamami w mieście?

Wprowadzona kilka miesięcy temu ustawa krajobrazowa nadal nie pozostaje bez echa. Kolejne regulacje stają się przyczynkiem do dyskusji na temat zasadności wdrażanych przez poszczególne samorządy rozwiązań oraz przyszłości reklamy zewnętrznej w Polsce. Część z gmin, jeszcze przed wejściem w życie nowych przepisów, prowadziła akcje, mające na celu ochronę krajobrazu miejskiego. Jednym z takich przykładów jest […]

Czytaj dalej