Popularne formy reklamy zewnętrznej

Popularne formy reklamy zewnętrznej

Reklama outdoorowa swoją popularność zawdzięcza dwóm cechom: wysokiej częstotliwości kontaktów z przekazem, wynikającej z umieszczenia w przestrzeni publicznej wielu nośników i prostego przedstawienia produktu, bazującego na nośnych symbolach oraz chwytliwych hasłach. Dlatego też nośniki outdoorowe stanowią jeden z najważniejszych, najstarszych i najpopularniejszych środków promocji.

Reklama zewnętrzna

Najczęściej wykorzystywanymi w reklamie nośnikami outdoorowymi są:

  1. Reklama wielkoformatowa – zwykle eksponowana bezpośrednio na ścianach budynków bądź w czasie remontu budynku na rusztowaniu.
  2. Frontlighty (powierzchnie ekspozycyjne oświetlone własnym, zewnętrznym źródłem światła, zapewniają doskonałą widoczność oraz wysoką jakość przekazu).
  3. Backlighty (ekskluzywne nośniki podświetlone od wewnątrz, niejako uzupełnienie frontlightów)
  4. Billboardy – wielkie tablice, najczęściej oświetlone, umieszczane zwykle przy drogach poza obszarami zabudowanymi.
  5. Reklama pneumatyczna – nośnik dmuchany, mobilny typu balon, brama, atrybut danej firmy w postaci np. maskotki.

Ich popularność wynika z tego, że zlokalizowane są w ważnych ciągach komunikacyjnych miast, zarówno skierowanych do pieszych, jak i tych samochodowych. Najczęściej wybieranymi do tego miejscami są centra miast, okolice punktów dystrybucji, wnętrza często uczęszczanych budynków typu galerie handlowe, dworce, metro, a także ulice o dużym natężeniu ruchu i autostrady. Wyróżniają się większą powierzchnią (szczególnie reklamy wielkoformatowe) nad tradycyjnymi nośnikami reklamowymi. Ponadto frontlighty oraz backlighty często wykorzystują miejsca, gdzie umieszczenie nośników wolnostojących byłoby niemożliwe.

Reklamy wielkoformatowe, billboardy i reklama pneumatyczna są doskonałe do przeprowadzenia produktowej kampanii ogólnopolskiej bądź tylko lokalnej. Właśnie ta wszechstronność, uniwersalność sprawia, że sięgają po nie zarówno bardziej, jak i mniej znane marki. Dodatkowym atutem, przyciągającym reklamodawców jest wręcz niepoliczalny odbiór tego rodzaju reklamy, w postaci wielokrotnego kontaktu wzrokowego w ciągu miesiąca ekspozycji.

Outdoor w przeciwieństwie do telewizji czy gazet przenosi samo sedno reklamy. Tego rodzaju reklama powoli się digitalizuje, a pojawiające się coraz częściej ekrany zastępują tablice. Na outdoor w Polsce najczęściej stawia sektor finansowy, żywnościowy, telekomunikacyjny oraz producenci napojów i alkoholi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.