Zaufanie do reklamy zewnętrznej

Zaufanie do reklamy zewnętrznej

Hasło głoszące, że reklama stanowi dźwignię handlu na stałe wpisało się, nie tylko w branżowy, ale również w powszechnie używany język. Nie od dziś wiadomo, że najlepszy produkt lub usługa nie obronią się same – zwłaszcza przy wprowadzaniu nowej oferty na rynek, niezbędna jest realizacja intensywnych działań promujących.

Opracowanie strategii marketingowej wymaga między innymi wskazania docelowej grupy konsumentów, do której będzie kierowany przekaz oraz określenia szczegółowego celu (zwiększenie sprzedaży i/lub rozpoznawalności marki), jaki w rezultacie prowadzonych działań ma zostać osiągnięty. Dobór rodzaju zastosowanej reklamy zależeć będzie przede wszystkim od preferencji zleceniodawców, kierujących się własnymi upodobaniami, względami finansowymi lub obiektywnymi przesłankami, przedstawianymi w badaniach rynku.

Reklama zewnętrzna

fot. MikeCphoto/bigstockphoto.com

Coraz prężniej rozwijającą się działką reklamy jest outdoor – reklama zewnętrzna (out-of-home), wykorzystująca do eksponowania przekazu nośniki zlokalizowane w szeroko pojętej przestrzeni publicznej. Analizy Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej wskazują, że z każdym kwartałem sprzedaż zewnętrznych powierzchni reklamowych rośnie. Przyczyna zwiększającej się popularności tego medium upatrywana jest przede wszystkim w różnorodności nośników oraz wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w zakresie ekspozycji, umożliwiających realizację całej kampanii w outdoorze.

Znaczące przy wyborze konkretnej formy reklamy jest jej oddziaływanie na potencjalnych odbiorców. Wbrew pozorom, nieprzemyślane ustawienie nośników (za dużo i w przypadkowych miejscach) może nie tylko nie przynieść zakładanych rezultatów, ale również wywołać odwrotny skutek, na przykład w postaci zniechęcenia konsumentów do prezentowanej marki. Bardzo istotne w wyborze określonego rodzaju reklamy jest zaufanie do danej formy wśród odbiorców. Badania opinii konsumentów pokazują, że reklama zewnętrzna (utożsamiana nadal z billboardami) wskazywana jest jako trzecie – po telewizji i artykułach w prasie, profesjonalne źródło wiedzy o produkcie, usłudze lub marce (17% odbiorców). Największym zaufaniem konsumentów cieszą się rekomendacja znajomych oraz opinie pozostawiane na forach internetowych.

Reklama zewnętrzna, jako wiarygodne źródło informacji o danej ofercie, w głównej mierze wskazywana jest przez młodszą grupę konsumentów – internautów i studentów w wieku do dwudziestego czwartego roku życia, deklarującą również zainteresowanie nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Przedstawiane preferencje stanowią cenną wiedzę dla reklamodawców oraz agencji realizujących kampanie marketingowe. Wprowadzając innowacyjne środki przekazu i dostosowując ich lokalizację do upodobań (stylu życia) danej grupy – centra handlowe, centra rozrywki, ośrodki akademickie i rekreacyjne, mają one możliwość zwiększenia skuteczności prowadzonych działań.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.