Nowa opłata reklamowa

Outdoor stanowi obecnie jedną z najefektywniejszych form reklamy. Z uwagi na praktycznie nieograniczony przestrzennie przekaz, jego możliwości dotarcia do docelowej grupy odbiorców są znacznie większe niż na przykład reklamy prasowej. Według prognoz rynku reklamy, ma on duże szanse na rozwój. Czynnikami mogącymi przyczynić się do ewentualnego spadku zainteresowania tą formą reklamy mogą być wyższe koszty […]

Czytaj dalej

Jak zaplanować kampanię zewnętrzną?

Chcąc sprzedać jakikolwiek produkt, usługę bądź ideę, trzeba je odpowiednio wypromować. Wszak nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu i dobrze zaprezentowana oferta, nawet przeciętnej jakości towaru, ma większe szanse na uznanie w oczach konsumentów, niż najlepszy produkt mający obronić się samodzielnie.

Czytaj dalej

Reklama zewnętrzna też eko

Coraz bardziej popularna idea zrównoważonego rozwoju oraz korespondująca z nią idea społecznie odpowiedzialnego biznesu (CSR) rekomendują między innymi prowadzenie działań proekologicznych w każdej dziedzinie życia. Dynamiczny rozwój reklamy zewnętrznej (outdoorowej) skłania agencje reklamowe nie tylko do stosowania nowoczesnych rozwiązań w dziedzinach grafiki i druku, ale również do sięgania po innowacyjne i ekologiczne materiały i technologie.

Czytaj dalej

Zdjęcia w reklamie zewnętrznej

Jedną z najbardziej rozwijających się obecnie form reklamy w tradycyjnym ujęciu (bez zastosowania mediów elektronicznych) jest reklama outdoorowa. Umieszczając przekaz na zewnętrznych nośnikach, takich jak na przykład: billboard, wielkoformatowe tablice reklamowe czy słupy ogłoszeniowe, ma ona możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców, sprecyzowanego pod względem preferencji, zainteresowań i potrzeb.

Czytaj dalej

Jakie branże najchętniej korzystają z OOH?

Najczęściej z reklamy zewnętrznej korzystają takie branże jak sprzedaż, telekomunikacja, żywność, rozrywka/kultura, motoryzacja/transport, usługi oraz finanse/marketing. Według Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej w porównaniu z zeszłorocznym pierwszym kwartałem zainteresowanie branż formą reklamy jaką jest OOH wzrosło o 3,5%.

Czytaj dalej

Pierwsze kroki plakatu na świecie

Za początek historii plakatów możemy uznać przełom XIX i XX wieku. Do rozwoju tej gałęzi sztuki przyczyniło się doskonalenie techniki litograficznej. Głównymi środkami wyrazu plakatu są: symbol, metafora, alegoria i znak wizualny i można go uznać za jedną z najmłodszych dziedzin grafiki. Jego specyfiką jest bezpośrednie oddziaływanie na przypadkowego widza.

Czytaj dalej

Jak polskie miasta walczą z nielegalnymi reklamami?

Przestrzeń miejska jest stale zaśmiecana przez pojawiające się w najmniej odpowiednich miejscach reklamy. Chociaż przepisy prawne w tym zakresie były nowelizowane nie raz, a najnowsza nowelizacja odbyła się w tym roku, to urzędy miejskie nadal nie mogą całkowicie zlikwidować tego problemu. A ponieważ przepisy nie zawsze są respektowane, coraz więcej miast sięga po alternatywne środki […]

Czytaj dalej

Mity na temat reklamy zewnętrznej

Jednym z powszechnie stosowanych rodzajów reklamy jest outdoor, czyli reklama zewnętrzna (znana również jako przekaz OOH – out-of-home). Wykorzystująca nośniki umiejscowione w przestrzeni publicznej, eksponuje informację o promowanej marce, usłudze, produkcie lub idei na zewnątrz.

Czytaj dalej

Ile kosztuje reklama na autobusach miejskich?

Jednym z najskuteczniejszych rodzajów reklamy zewnętrznej jest reklama mobilna. Taka promocja firmy na autobusach miejskich gwarantuje nam, że nasze usługi czy produkty zostaną zobaczone przez wszystkich ludzi, których dany środek transportu będzie mijał i mimowolnie zapamiętane.

Czytaj dalej

Cannes Lions 2015

Działania branży reklamowej nie ograniczają się wyłącznie do dosłownego wytwarzania materiałów i gadżetów promocyjnych – w głównej mierze polegają one na opracowywaniu i realizowaniu kampanii marketingowych, dotyczących właściwie każdej dziedziny życia. Rynek reklamy stale się rozwija, i jak każdy inny sektor, wyróżnia najlepszych spośród swojej branży – między innymi podczas Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes […]

Czytaj dalej