Jaka przyszłość czeka reklamę OOH?

Współczesny rynek reklamowy umożliwia prowadzenie kampanii marketingowych z wykorzystaniem wielu środków przekazu. Poczynając od tradycyjnych, takich jak prasa, radio czy telewizja, kończąc na wciąż rozwijającym się internecie, reklama towarzyszy nam właściwie wszędzie.

Czytaj dalej

Instytut Badań Outdooru

Instytut Badań Outdooru Sp. z o.o. (IBO) utworzono w 2013 roku na podstawie zgody wydanej dnia 14 stycznia 2013 roku przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jego twórcami były trzy firmy, które wiodły wówczas prym na polskim rynku reklamy zewnętrznej

Czytaj dalej

Reklama zewnętrzna w I kwartale 2015 roku

Rynek reklamowy w naszym kraju rozwija się dynamicznie – w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat nastąpił intensywny przyrost firm zajmujących się planowaniem i realizacją działań promocyjnych. Każdego roku wyniki sprzedaży branży odnotowują wzrost na poziomie kilku procent.

Czytaj dalej

Porównanie kosztów reklamy online i offline

Zgodnie z powszechnie znanym powiedzeniem, reklama stanowi dźwignię handlu. Ujmując nieco szerzej jego znaczenie, możemy stwierdzić, że odpowiednio przeprowadzona kampania reklamowa może decydować o „być albo nie być” prowadzonej przez nas działalności lub promowanej marki – kluczem do sukcesu jakiegokolwiek biznesu jest jak największe zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów. Jak ich efektywnie pozyskać?

Czytaj dalej

Marketing online vs. offline

Marketing online i offline od lat funkcjonują równocześnie. W Polsce to nadal dwa różne światy. Wiele rodzimych firm prowadzących działania tradycyjne, nie zwraca uwagi na sferę online. Traktuje ją jako nowoczesny, ale niekoniecznie godny uwagi dodatek.

Czytaj dalej

Podpis pod ustawą krajobrazową i jego konsekwencje

W kwietniu, po wielu poprawkach, Sejm uchwalił ostateczną formę tzw. ustawy krajobrazowej, a 15 maja została ona podpisana przez Prezydenta Bronisława Komorowskiego. Ustawa wchodzi w życie z dniem 16 sierpnia bieżącego roku. Nowe przepisy wprowadzą zmiany do 10 obowiązujących już ustaw, m.in. kodeksu wykroczeń, ustawy o drogach publicznych, prawa budowlanego, prawa ochrony środowiska, o ochronie […]

Czytaj dalej

Polski outdoor nie odstaje od zachodniego

Obecnie rynek europejskiego, jak i polskiego outdooru skupia się na konsolidacji mediów, rosnących inwestycjach w produkty, digitalizacji, a także narzędziach, dzięki którym reklamodawcy dowiadują się jak OOH oddziałuje na ich grupę docelową. Pod względem jakości OOH Polska znajduje się w europejskiej czołówce.

Czytaj dalej

Nowoczesne technologie obecne w reklamie zewnętrznej

Post Image

Mimo że niektórzy eksperci mówią o tym, że reklama outdoorowa powoli traci na znaczeniu, badania wskazują, że pozostaje ciągle mocnym narzędziem oddziaływania marketingowego i jej pozycja rośnie. Niezbędne jest jednak dostosowanie jej do rosnącej cyfryzacji życia i innych wyzwań, jakie ma przed sobą współczesna reklama.

Czytaj dalej

Obawy branży reklamowej przed ustawą krajobrazową

W pejzaż większości polskich miejscowości na dobre wpisały się większe lub mniejsze reklamy zewnętrzne. Środowiska działające na rzecz poprawy jakości przestrzeni publicznej dość skutecznie wskazują na chaos i pewnego rodzaju samowolkę reklamową. Poprawie tego stanu rzeczy ma przyczynić się uchwalona przez Sejm 20 kwietnia bieżącego roku, oczekująca obecnie na podpis Prezydenta, tak zwana ustawa krajobrazowa*.

Czytaj dalej

Reklama OOH wpływa na sprzedaż

Opracowując kampanię marketingową, mającą na celu wypromowanie marki, konkretnego produktu (grupy produktów) lub usługi należy zidentyfikować między innymi: nasycenie oraz zapotrzebowanie rynku, oczekiwania wybranej grupy konsumentów oraz odpowiadającą założeniom przedsięwzięcia promocyjnego formę reklamy.

Czytaj dalej