Reklama świąteczna nie musi być nudna
- 11
- grudzień
- 2014
Świąteczne kampanie reklamowe pojawiają się już na początku listopada, dosłownie chwilę po skłaniającym do smutnych refleksji Święcie Zmarłych. Powód jest oczywiście prosty – sprzedaż i idący za nią zysk, najlepiej ogromny. To co jeszcze kilkanaście lat temu lekko szokowało, obecnie jest normą.
Im szybciej firmy przekonają swoich klientów, że to właśnie ich produkt jest niezbędny, aby nasycić rodzinę przy świątecznym stole, tym bardziej mogą liczyć na sukces. W okresie świątecznym specjaliści od reklamy mają ułatwione zadanie, bo ludzie są nastawieni na większy wydatek, na który od jakiegoś czasu skrupulatnie odkładają każdy grosz. Sklepowe półki kuszą wielością produktów, a dająca się usłyszeć w tle świąteczna muzyka i towarzyszące jej wizerunki Mikołaja, reniferów, bałwanków i innych świątecznych stworzonek wprawiają klientów w istną manię zakupów, uszczuplając znacznie zasoby ich portfela. Jak skutecznie zareklamować swój produkt i wyróżnić się z tłumu pospolitych reklam, przedstawiających najczęściej typowe świąteczne obrazki Mikołaja, choinki, renifera ciągnącego powóz z prezentami czy rodziny zgromadzonej przy świątecznym stole?
Skutecznym sposobem jest przygotowanie reklamy zewnętrznej. Warto sięgać po sprawdzone chwyty z Mikołajem i resztą świątecznej załogi, ale należy trochę unowocześnić obrazek. Natłok elementów na reklamie produktu sprawia, że klient nie zwraca na niego uwagi. Firmy marketingowe coraz częściej sięgają po czystą i prostą formę reklamy, umieszczając elementy typowo świąteczne w kontekście oferowanej usługi czy produktu. Pomysłowość projektantów nie zna granic, a efekty są znakomite.
Najczęściej wykorzystywanym motywem jest choinka, która może powstać ze wszystkiego, np. frytek z McDonald’s czy pudełek firmy kurierskiej FedEx. Oryginalny pomysł wykorzystała firma Apple – choinka powstała z kabelka od słuchawek. A wszystko to podane w minimalistycznej i estetycznej formie. Szczytem perfekcji jest motyw choinki w butach marki Adidas. Wystarczyło postawić obok siebie lewy i prawy but, a trzy paski stworzyły idealną choinkę. Niezwykłą prezentacją świątecznego drzewka może poszczycić się Mercedes – choinkę tworzą podświetlone paski zderzaka, a charakterystyczne logo formy wieńczy drzewko, kształtem przypominającym gwiazdkę.
Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie wizerunku Mikołaja i jego atrybutów. Doskonale zrobili to graficy projektujący reklamę Hellmann’s. Broda Mikołaja powstała na łyżce ociekającej majonezem, a jako tło posłużył kolor czerwony oczywiście. Czapkę Świętego w reklamie piwa AB InBev tworzy piana cieknąca po szklanym kuflu.
Motyw bombki uroczo zaprezentował Pilsner Urquell. Zielona bombka w oryginalnym kształcie gruszki, zawieszona na choince za pomocą haczyka przymocowanego do kapsla.
Motyw śniegu wykorzystują producenci dżinsów. Wytarte miejsca na spodniach marki LEVI’S kojarzą się z białym puchem.
Sposobów na reklamę zewnętrzną produktu nie brakuje. Warto postawić na prostotę, minimalizm i elegancję.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy