Konkurs Outdoor Planning Awards
- 04
- marzec
- 2015
Outdoor zwany także reklamą zewnętrzną wciąż jest jedną z najpopularniejszych form promocji towarów i usług. Przedsiębiorcy często z niego korzystają ze względu na proste przedstawienie produktu (nośne symbole i chwytliwe hasła) oraz wysoką częstotliwość kontaktów z przekazem (wiele punktów reklamowych w przestrzeni publicznej).
Wraz z postępem technologicznym mamy dziś do czynienia z nowoczesnym obliczem OOH, zwanym DOOH (digital out of home). Konsument nie jest już tylko biernym odbiorcą przekazu, lecz wchodzi w dialog, interakcje z reklamą. Współczesna komunikacja marketingowa opiera się głównie na internecie, mobilnych technologiach oraz kreatywności, co jest dużo bardziej atrakcyjne dla potencjalnego klienta niż klasyczny outdoor. O tym, że outdoor zmienił swoje standardy i zmierza ku nowoczesnej formie cyfrowej komunikacji świadczą liczne konkursy w tej dziedzinie.
Najpopularniejszym z nich jest Outdoor Planning Awards, który prowadzi brytyjski oddział międzynarodowej firmy outdoorowej Clear Channel.
W czasie 9 lat trwania Outdoor Planning Awards zauważono, że kampanie OOH powoli zmieniają się w DOOH, stawiając na cyfryzację oraz wykorzystanie urządzeń mobilnych. Eskalacja posługiwania się danymi w planowaniu kampanii outdoorowych zbiegła się z zaangażowaniem klienta w proces planowania, począwszy już od badań zachowania konsumenta, aż do monitorowania skuteczności kampanii. Już niedługo ma nadejść nowa era w planowaniu kampanii OOH, która będzie bazować na zrozumieniu zachowań konsumentów. Konkurs Outdoor Planning Awards z tej przyczyny dodał nową kategorię: Najlepsze wykorzystanie danych i statystyk dotyczące outdooru.
Żeby wygrać w wyżej wymienionym konkursie, nie wystarczy sam pomysł. Potrzeba innowacyjnej, oryginalnej strategii, kampanii, która jest rezultatem przeanalizowanych spostrzeżeń rynku, zmienia percepcję, przesuwa granice i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. Konkurs Outdoor Planning Awards ma ogromne znaczenie dla całej branży OOH, ponieważ wyznacza trendy w reklamie zewnętrznej i pokazuje, do czego planujący kampanię marketingowcy powinni dążyć. W końcu to właśnie on w ciągu ostatnich lat dzięki pokazał przemianę OOH w DOOH. Ponadto dzięki niemu można także zauważyć jak dane kampanie reklamowe zmieniły zachowania konsumentów, ich podejście do wybranej marki oraz czy dane działania marketingowe zwiększyły przychody firmy.
Jego założenia bazują na:
- nagradzaniu doskonałych, oryginalnych, kreatywnych i skutecznych kampanii outdoorowych,
- monitorowaniu efektywności aktualnych kampanii reklamowych,
- dobrym wykorzystaniu danych oraz statystyk dotyczących outdooru, które pomagają w przewidzeniu zachowań konsumentów w realnym świecie (zrozumieniu i wyjściu naprzeciw klientowi),
- pełnym wykorzystaniu potencjału reklamy zewnętrznej (np. kampanie z użyciem urządzeń mobilnych, innych mediów, różnych formatów reklamy),
- wnoszeniu czegoś nowego do outdooru, przyczyniania się do jego rozwoju, poszerzania jego granic.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy