Instytut Badań Outdooru
- 25
- czerwiec
- 2015
Instytut Badań Outdooru Sp. z o.o. (IBO) utworzono w 2013 roku na podstawie zgody wydanej dnia 14 stycznia 2013 roku przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jego twórcami były trzy firmy, które wiodły wówczas prym na polskim rynku reklamy zewnętrznej: Clear Channel Poland Sp. z o.o., Stroer Polska Sp. z o.o. i AMS SA. Pierwszym prezesem spółki Instytutu Badań Outdooru został Paweł Tyszkiewicz, będący pełnomocnikiem zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
Zarząd zdecydował się na metodologię badania opartą o licencyjny, brytyjski system Route 2013 z wykorzystaniem technologii GPS, który został zaimplementowany również na światowych rynkach. Wybór ten był podyktowany podobieństwami rynków: polskiego oraz brytyjskiego pod kątem formatów outdoorowych.
Funkcje IBO:
- podniesienie konkurencyjności reklamy zewnętrznej względem innych mediów,
- podejmowanie współpracy z czołowymi instytutami badawczymi posiadającymi doświadczenie krajowe i zagraniczne,
- umożliwienie porównania outdooru do innymi mediów przy użyciu wskaźników mediowych,
- rozwój i profesjonalizacja rynku reklamy OOH w Polsce,
- dokonywanie zmian podejścia do planowania kampanii outdoorowych u wszystkich uczestników rynku,
- realizacja badań efektywności reklamy zewnętrznej,
- współpraca z czołowymi instytutami badawczymi,
- nadzorowanie rozpoczętego przez IBO projektu badawczego „Outdoor Track”, skierowanego na wdrożenie światowego standardu badania reklamy zewnętrznej w Polsce oraz wzorców w zakresie metodologii (pomiaru natężenia ruchu, badań zwyczajów komunikacyjnych mieszkańców danych aglomeracji, prawdopodobieństwa kontaktu z nośnikiem).
Projekt Outdoor Track dostarcza klientom wskaźniki reach & frequency, umożliwiające skuteczne planowanie kampanii reklamy zewnętrznej oraz dające możliwość porównania efektywności OOH z innymi mediami. Wybrane wskaźniki związane z efektywnością reklamy zewnętrznej połączono z danymi z badania TGI, co pozwoliło na bardziej precyzyjne planowanie strategiczne działań outdoorowych.
Badanie „Outdoor Track” opiera się na danych z:
- Biura Inżynierii Transportu (pomiar natężenia ruchu komunikacji miejskiej i transportu indywidualnego, a także ruchu pieszych),
- Travel Survey (rejestracja tras, jakimi poruszają się mieszkańcy – potencjalni odbiorcy reklamy zewnętrznej za pomocą GPS),
- IMS (informacje o konkretnych nośnikach- ich położenie, wysokość, kąt, clutter).
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy