Cannes Lions 2015

Cannes Lions 2015

Działania branży reklamowej nie ograniczają się wyłącznie do dosłownego wytwarzania materiałów i gadżetów promocyjnych – w głównej mierze polegają one na opracowywaniu i realizowaniu kampanii marketingowych, dotyczących właściwie każdej dziedziny życia. Rynek reklamy stale się rozwija, i jak każdy inny sektor, wyróżnia najlepszych spośród swojej branży – między innymi podczas Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes (Cannes Lions International Advertising Festival).

Lions Cannes to największy i zarazem jeden z najbardziej prestiżowych festiwali reklamowych, na którym międzynarodowe jury ocenia reklamy i kampanie marketingowe, zgłoszone przez agencje reklamowe z całego świata. W ciągu sześćdziesięciu dwóch lat (pierwsza edycja odbyła się w 1953 roku), formuła festiwalu ulegała rozmaitym przeobrażeniom, idea pozostała jednak niezmienna. Obecnie, wyróżnienia dla najlepszych kampanii przyznawane są w dwudziestu otwartych kategoriach: Media, Direct (marketing bezpośredni), Press, Outdoor, Cyber (najlepsza reklama online), Film (najlepszy film reklamowy), Brand Content & Entertaiment (kontent marki), Design (najlepsze wykorzystanie designu w promocji marki), Lions Health, w tym Health & Wellness oraz Pharma, Product Design, Creative Data, Innowacje, Promocja, Skuteczna Kreacja (Creative Effectiveness), PR, Radio, Film Craft (najlepsza produkcja filmu reklamowego), Mobile oraz Titanium & Integrated.

Lions Cannes

Z uwagi na określony charakter nośników, reklama zewnętrzna może kojarzyć się tylko z pozbawionymi głębi wielkoformatowymi powierzchniami. Nic bardziej mylnego. Tegoroczne Lwy jednoznacznie pokazały, że reklama outdoorowa, wykorzystywana zarówno w kampaniach komercyjnych, jak i akcjach społecznych, może angażować wszystkie zmysły.

Nagrodzone kampanie przedstawiane były między innymi w formie:

serii plakatów:

  • „Pies” i „Dziecko” – kampania promująca sieć rowerów miejskich w Buenos Aires,
  • „Nerd” i „Fatty” – kampania przeciw szkolnej przemocy cyfrowej, wyprodukowana przez agencję Prolam Y & R dla Unicef (nagrodzona również w kategorii plakat wewnętrzny/organizacje pozarządowe, dobroczynność, zdrowie publiczne i przekaz społeczny);

 
plakatów wewnętrznych (indoor posters):

  • „French Fries”, „Drumstic”, „Burger” – kampania agencji BBDO Proximity Malasya dla KFC,
  • „Sweden”, „Germany”, „Scotland”, „UK”, „Netherlands”, „Italy” – kampania społeczna, przedstawiająca problem obrzezania kobiet, wyprodukowana przez agencję Ogilvy & Mather London,
  • „Tyler, „Ramsay”, „Alex”, – kampania reklamowa leku przeciwko bólowi gardła marki Millimed Thailand (agencja BBDO Proximity Thailand);

 
billboardów/plakatów ulicznych:

  • „Elton”, „Branson”, „Cowell” – kampania agencji Grey London, promująca listę najbogatszych według The Sunday Times UK,
  • „Magenta”, „Cyan” „Yellow”, „Black” – kampania marki Ecofill, wyprodukowana przez agencję Ogilvy & Mather Colombia,
  • „Blue Dress”, „Pullover”, „Sweater”, „B&W Dress”, „Tunic” – kampania społeczna organizacji Abring Foundation – Saved the Children (agencja Lew’LaraTBWA),
  • „Confusing India”, „Confusing Iranian”, „Confusing Arab” – kampania agencji Impact & Echo BBDO dla Alghaim Motors – Honda;

 
reklama ambientowa:

  • kampania „Safety Truck” wyprodukowana przez Leo Burnett Argentina dla Samsung, promująca rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo na drogach, podczas wyprzedzania pojazdów ciężarowych,
  • „Look At Me” – kampania przeciwko przemocy wobec kobiet organizacji Women’s Aid, wyprodukowana prze WCRS.

 

Złotego Lwa zdobyła również kampania „The Gun Shop” agencji Grey New York dla organizacji States United to Prevent Gun Violence.

Nagroda Grand Prix została przyznana agencji TBWA Media Arts Lab za kampanię „World Gallery” (największa mobilna galeria fotografii, zrobionych przy użycie iPhone 6) dla marki Apple.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.