W czym reklama zewnętrzna jest lepsza od innych?

W czym reklama zewnętrzna jest lepsza od innych?

Reklama zewnętrzna, zwana także OOH – out-of-home czy outdoorem – obejmuje szeroki wachlarz mediów, począwszy od tych aktywnych (np. citylighty, infoscreeny), a skończywszy na pasywnych (np. plakaty, billboardy, także i te z elementami 2 lub 3D). Stanowi najstarszą i najpopularniejszą formę promocji, bazującą na wizualnej prezentacji treści i zapewniającą wysoką częstotliwość kontaktów z kampanią reklamową.

Można ją dostrzec w miejscach użyteczności społecznej, na ulicy, w środkach komunikacji miejskiej. Jest to specyficzny i wyróżniający się nośnik reklamowy, gdyż nie dąży ona do przekazania jak największej ilości informacji. Celem OOH jest bowiem zapewnienie szybkiej identyfikacji produktu, która czasem ogranicza się wyłącznie do podania jednego słowa lub nazwy firmy.

Big City Advertising

Skuteczność outdooru opiera się na minimalizacji słów oraz maksymalizacji elementów plastycznych, zgodnie z sentencją: „obraz znaczy więcej niż 1000 słów”. Często stosuje się tu zasadę stopniowania napięcia, czyli rozpoczęcia kampanii od intrygującego komunikatu, który następnie wabi swoją tajemniczością (tzw. teaser). Kolejne reklamy stanowią logiczne rozwinięcie pierwszego komunikatu aż do tego końcowego, który jest rozwiązaniem zagadki.

Ta odmienność oraz niestandardowe rozwiązania cechujące OOH stanowią fundament przewagi reklamy zewnętrznej nad jej innymi formami. Zaletami reklamy zewnętrznej są także:

 

  • szeroki zasięg odbiorczy
  • relatywnie niskie koszty (wyłączając rozwiązania niestandardowe)
  • długotrwałe działanie (wysoka częstotliwość kontaktów z adresatami przekazu)
  • zaskakujące rozwiązania, skłaniające odbiorcę do zakupu oraz zapamiętania marki czy nawet budowania z nią więzi (np. rozpylanie zapachu świeżo skoszonej trawy podczas promocji płynu do płukania tkanin, czyli tzw. aromamarketing)
  • przykuwanie uwagi potencjalnego klienta oraz odbieranie komunikatu więcej niż jednym zmysłem
  • zapewnienie widoczności przekazu przez 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu (kontakt z przekazem podczas całego procesu zakupowego), bez możliwości wyłączenia
  • wszechobecność (OOH praktycznie może być umieszczony wszędzie)
  • wielokrotnie reklamy zewnętrzne generują rozgłos oraz prowokują do dyskusji
  • mała inwazyjność (tego rodzaju reklamy nie przeszkadzają konsumentom w ich codziennym życiu)
  • przybierając nietuzinkową formę i zaskakując nią odbiorcę, generują rozgłos oraz prowokują do dyskusji
  • wbijanie się w pamięć przechodniów, co podnosi rozpoznawalność marki
  • duża widoczność
  • prosty i skuteczny przekaz
  • bezpośrednie działanie
  • wysoki zwrot inwestycji
  • brak deklaratywności (żeby ją oglądać nie trzeba np. kupować gazety czy włączać telewizor)
  • efektywność (dzięki odpowiednim narzędziom, które pozwalają planować kampanie dla konkretnej grupy docelowej)

 
OOH był, jest i będzie jednym z najpopularniejszych form reklamy marki i produktów, ponieważ zapewnia wysoką częstotliwość kontaktów z kampanią reklamową, a także ułatwia zapamiętanie oraz identyfikację marki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.