Instytut Badań Outdooru

Instytut Badań Outdooru

Instytut Badań Outdooru Sp. z o.o. (IBO) utworzono w 2013 roku na podstawie zgody wydanej dnia 14 stycznia 2013 roku przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jego twórcami były trzy firmy, które wiodły wówczas prym na polskim rynku reklamy zewnętrznej: Clear Channel Poland Sp. z o.o., Stroer Polska Sp. z o.o. i AMS SA. Pierwszym prezesem spółki Instytutu Badań Outdooru został Paweł Tyszkiewicz, będący pełnomocnikiem zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Zarząd zdecydował się na metodologię badania opartą o licencyjny, brytyjski system Route 2013 z wykorzystaniem technologii GPS, który został zaimplementowany również na światowych rynkach. Wybór ten był podyktowany podobieństwami rynków: polskiego oraz brytyjskiego pod kątem formatów outdoorowych.

Instytut Bdań Outdooru

fot. Jakub Jirsak/bigstockphoto.com

Funkcje IBO:

  • podniesienie konkurencyjności reklamy zewnętrznej względem innych mediów,
  • podejmowanie współpracy z czołowymi instytutami badawczymi posiadającymi doświadczenie krajowe i zagraniczne,
  • umożliwienie porównania outdooru do innymi mediów przy użyciu wskaźników mediowych,
  • rozwój i profesjonalizacja rynku reklamy OOH w Polsce,
  • dokonywanie zmian podejścia do planowania kampanii outdoorowych u wszystkich uczestników rynku,
  • realizacja badań efektywności reklamy zewnętrznej,
  • współpraca z czołowymi instytutami badawczymi,
  • nadzorowanie rozpoczętego przez IBO projektu badawczego „Outdoor Track”, skierowanego na wdrożenie światowego standardu badania reklamy zewnętrznej w Polsce oraz wzorców w zakresie metodologii (pomiaru natężenia ruchu, badań zwyczajów komunikacyjnych mieszkańców danych aglomeracji, prawdopodobieństwa kontaktu z nośnikiem).

Projekt Outdoor Track dostarcza klientom wskaźniki reach & frequency, umożliwiające skuteczne planowanie kampanii reklamy zewnętrznej oraz dające możliwość porównania efektywności OOH z innymi mediami. Wybrane wskaźniki związane z efektywnością reklamy zewnętrznej połączono z danymi z badania TGI, co pozwoliło na bardziej precyzyjne planowanie strategiczne działań outdoorowych.

Badanie „Outdoor Track” opiera się na danych z:

  • Biura Inżynierii Transportu (pomiar natężenia ruchu komunikacji miejskiej i transportu indywidualnego, a także ruchu pieszych),
  • Travel Survey (rejestracja tras, jakimi poruszają się mieszkańcy – potencjalni odbiorcy reklamy zewnętrznej za pomocą GPS),
  • IMS (informacje o konkretnych nośnikach- ich położenie, wysokość, kąt, clutter).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.