Kontrowersje wokół reklamy książki Remigiusza Mroza
- 18
- listopad
- 2021
Książki Remigiusza Mroza mają szerokie grono fanów, ale i sporo zagorzałych przeciwników. Zdaniem wielu osób to jeden z tych autorów, których albo się kocha, albo nienawidzi. W ostatnim czasie do tego kotła emocji doszły kolejne — wywołane reklamami najnowszej książki pod tytułem „Przepaść”. Niektórzy zarzucają im, że obrażają uczucia religijne. Czy słusznie?
Reklama książki Mroza w komunikacji miejskiej
Finalnie reklamy promujące najnowsze dzieło Remigiusza Mroza, „Przepaść”, pojawią się w pojazdach ZTM. Przez jakiś czas było to zablokowane ze względu na obawy co do tego, że podczas promocji może dojść do obrazy uczuć religijnych. O co konkretnie chodziło? O drobiazg, medalik z Maryją, który znalazł się na okładce książki i jest pokryty krwią. Mimo że jest on niewielki, ZTM miało wątpliwości, czy nie będzie wywoływać negatywnych emocji. Rzecznik ZTM, Tomasz Kunert podkreślał, że pojazdami przedsiębiorstwa jeżdżą osoby o różnej wrażliwości. Zarząd Transportu Miejskiego dokłada więc wszelkich starań, by w żadnym wypadku nie obrażać niczyich uczuć, zwłaszcza tych religijnych. W związku z tym postanowiono na jakiś czas zablokować ekspozycję reklam. Decyzja nie utrzymała się jednak długo, ponieważ władze stolicy postanowiły ją uchylić.
Zamieszanie komentował sam pisarz poprzez swoje media społecznościowe. Oczywiście był zadowolony z tego, że reklamy w końcu się pojawiły i narzekał, kiedy pojawił się problem. Z pewnością takie zamieszanie nie zaszkodzi książce. Przeciwnie — szum wokół powieści będzie dzięki temu jeszcze większy i tytuł dotrze do większego grona odbiorców. Miejmy nadzieję, że treść książki okaże się warta tej uwagi i zadowoli oczekiwania czytelników.
„Przepaść” to kolejna propozycja od młodego, niezwykle popularnego i płodnego autora kryminałów. W przypadku Remigiusza Mroza nie warto liczyć pojedynczych tytułów. Jest on bowiem autorem ponad 7 serii i cyklów, a obok tego także wielu samodzielnych historii. Przy czym kryminał to tylko jeden z obszarów jego zainteresowań. Zdaniem tygodnika „Wprost” w 2019 roku Mróz był najlepiej zarabiającym autorem w naszym kraju. Z kolei badania czytelnictwa przeprowadzone przez Bibliotekę Narodową wykazały, że w latach 2019-2020 był to także autor najpopularniejszy.
„Przepaść” miała swoją premierę 27 października. Książka stanowi siódmy tom cyklu poświęconego przygodom komisarza Frosta. Tym razem jego śledztwo dotyczy zaginięcia młodej kobiety, a miejscem akcji są malownicze Tatry.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy