Koszulki reklamowe
- 28
- kwiecień
- 2015
Skuteczność reklamy mierzona jest jej widocznością i byciem zauważoną ze strony potencjalnego klienta. Zwykle im większe ma ona wymiary, tym łatwiej ją dostrzec. Ostatnio można zauważyć jednak inny, coraz częściej wybierany kierunek wśród reklamodawców, który zdobywa sympatię klientów – promowanie swojej marki na koszulkach oraz innych rodzajach odzieży. Czym ta forma reklamy przekonuje do siebie przedsiębiorców w Polsce i za granicą?
Bez dobrej reklamy żadne przedsiębiorstwo nie ma szans na utrzymanie się na rynku. Dziś coraz więcej firm przekonuje się do koszulek reklamowych, w które potem zaopatrują się ich klienci. Tego rodzaju reklama jest nie tylko skuteczna, bo tak naprawdę może dostrzec wszędzie, ale również jest pozytywnie postrzegana przez odbiorców, czyli klientów.
Aby podnieść skuteczność koszulek reklamowych, których celem jest wypromowanie naszej firmy, należy zadbać o ich właściwą grafikę. Musimy umieścić na nich czytelne informacje o marce, zaintrygować klienta ciekawą grafiką, dodać zdjęcie oraz logo firmy. Ponadto trzeba też zadbać o właściwą dystrybucję koszulek. Najlepszym rozwiązaniem jest bezpłatne wydawanie koszulek reklamowych osobom, które spełniają założenia kampanii reklamowej danej formy i są z nią jakoś emocjonalnie związane (np. stali klienci).
Przypadkowe przekazywanie koszulek reklamowych np. ludziom na ulicy skończy się tym, że te prezenty będą zakładane wyłącznie w domu (w związku z brakiem kosztów poniesionych do ich uzyskania), czyli nie będą docierać do szerszego grona odbiorców, nie spełniając tym samym założeń kampanii reklamowej. W celu podniesienia skuteczności koszulek reklamowych można również dodawać je jako prezent do zakupów określonych produktów bądź po przekroczeniu danej kwoty.
Jednak najpewniejszym sposobem na osiągnięcie celu marketingowego dzięki koszulkom reklamowym jest ich sprzedaż. Dowodem tego są firmy z odzieżą sportową, które mają w swojej ofercie sprzedażowej koszulki reklamowe z nazwą bądź mniej lub bardziej widocznym logo ich marki. Klienci kupując taką koszulkę nabywają tak naprawdę koszulkę reklamową danej firmy, a każde publiczne korzystanie z takiego ubrania staje się darmową reklamą wybranej marki.
Koszulki reklamowe najczęściej są podarunkiem dla stałych klientów, który nie tylko sprawia im radość i skłania do dalszej współpracy z wybraną firmą. Dzięki temu koszulki faktycznie promują i prezentują daną markę innym osobom. Noszenie tego typu produktów marketingowych jest czymś więcej niż tylko modą – to wyrażanie przywiązania do danej marki bądź produktu. Dlatego tak ważna jest selekcja grupy docelowych odbiorców i odpowiednia grafika. Dzięki tym dwóm czynnikom będziemy mieli pewność, że nasza kampania reklamowa za pomocą koszulek zostanie zapamiętana nawet po zakończeniu działań promocyjnych.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy