Nowa kampania olsztyńskiego Teatru Jaracza
- 30
- wrzesień
- 2016
Od tygodnia we wszystkich mediach przewijają się nowe projekty plakatów, które Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie przygotował na nowy sezon, aby promować swoją działalność. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, iż pomysł, który został wykorzystany w promocji, budzi wiele kontrowersji.
O co ta burza
Chodzi o projekty, które przedstawiają bardzo odważną komunikację o nowym repertuarze. Pierwszy ukazuje trupią czaszkę w kolorze różowym, z roztłuczonym jajkiem na głowie, która opatrzona jest hasłem: „Hamlet to nie hipsterska potrawa z jaj”. Drugi projekt to plik pieniędzy umieszczony między połówkami bułki do hamburgera, polany ketchupem, a do tego podpis: „Macbeth to nie zakłady bukmacherskie”. Trzeci to stare wiaderko wypełnione po brzegi różowymi lodami z podpisem „Mrożek to nie rodzaj lodów”.
Na pomysł takiej promocji wpadł Maciej Rytczak, specjalizujący się w strategiach marketingowych. Jego zdaniem kampania reklamowa jest przewrotna i odważna, ale taki był zamysł autora. Ma ona wzbudzić zainteresowanie, co już się udało, ale także ma wywoływać pozytywne emocje. Dodatkowo autor chciał uzyskać skojarzenie z kulturą wysoką, jaką jest teatr, jednak zaprezentowaną w przystępny sposób.
Jakie są zdania?
Wokół nowej kampanii olsztyńskiego Teatru Jaracza zrobiło się głośno, gdyż nie każdemu kampania przypadła do gustu. Głosy są podzielone, a w kuluarach spotkań towarzyskich omawia się owe kreacje przygotowane na nowy sezon. Jedni są wręcz oburzeni i uważają, że takiej instytucji jak teatr nie wypada, a nawet nie wolno wydawać tego typu plakatów, gdyż przedstawia ignorancję widza, który ignorantem nie jest. Inne głosy nie są już tak radykalne w swoich poglądach. Kampania ich zaintrygowała, to pewne, jednak potrzebują odzwierciedlenia w repertuarze teatralnym. Plusem dla olsztyńskiego „Jaracza” jest to, że program spektakli przewiduje nowoczesne spojrzenie na tradycyjne i kultowe dzieła. Może to więc oznaczać, że kampania promocyjna w jakiś sposób koresponduje z repertuarem teatru. Są także wśród olsztyniaków osoby zachwycone projektami. Jako argument podają fakt, iż jest to kreatywne podejście do sztuki wysokiej i chęć zainteresowania młodych widzów teatrem.
Jak wiadomo, każdy odważny projekt będzie miał zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników – czy to będzie reklama, pomysł na wydarzenie, czy zagospodarowanie miejskich przestrzeni. Warto czasem przełamać monotonię i stworzyć coś innego, wychodzącego poza schemat, ale musi to być przede wszystkim wyważone, a zdaniem niektórych, powyższa kampania nie jest.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy