Podsumowanie 2019 r. w reklamie zewnętrznej
- 16
- styczeń
- 2020
OOH jest wszędzie. Z tą formą marketingu spotykamy się codziennie – na przystankach, jadąc autem czy idąc po galerii. Reklama zewnętrzna to aktualnie nieodłączny element życia każdego człowieka. Jest wpisana w prawie każde wyjście z domu. Najważniejsza jest jednak dla osób, które z nią pracują. Jak rok 2019 minął marketingowcom zajmującym się OOH?
Reklama zewnętrzna a przepisy prawne
To było wydarzenie, o którym huczała cała branża. Nie można bowiem było przejść obojętnie obok faktu, że 6 czerwca 2019 roku NSA postanowił skierować do Trybunału Konstytucyjnego prośbę o ocenę zgodności przepisu o uchwałach krajobrazowych z Konstytucją. Co skłoniło sąd do podjęcia takich kroków? Zaledwie miesiąc wcześniej rozpatrywana była sprawa, w której Cityboard Media wystąpiło jako poszkodowane, z powodu kasacji ich reklamy przez gminę Opole.
O czym traktuje podważany przepis? Nakazuje on usuwanie i demontaż nośników reklamowych, których czas dostosowawczy minął. Co ważne, dotyczy to również takich nośników, na które udzielone zostało pozwolenie, a są postawione zupełnie legalnie.
Skład orzekający twierdzi, że przepis narusza Konstytucję, gdyż za nic ma ochronę prawną obywateli, którzy nośniki reklamowe postawili zgodnie z obowiązującym prawem. Nie zapewnia on im nawet żadnego odszkodowania.
Coraz większe zyski – niemały sukces OOH
Reklama zewnętrzna jest ważnym segmentem w branży marketingowej. Jej popularność nie słabnie a wręcz przeciwnie – mimo utrudnień, takich jak ustawa krajobrazowa – rośnie. OOH jest formą marketingu, która przynosi realne efekty. Przekłada się to zatem na zainteresowanie tym kanałem komunikacji zewnętrznej, a tym samym na wzrost wyników finansowych tego segmentu reklamy.
3 najlepsze kampanie OOH w 2019 roku
Pierwszą z nich zdecydowanie był „Jego Smakowitość Malinowy Król”. Jest to hasło przewodnie, które ma na celu wypromować nową markę sprzedającą polskie pomidory malinowe. Firma nazwa się Malinowy Król. Reklama była lekka w przekazie, czytelna i wywołująca pozytywne skojarzenia.
Kolejną reklamą OOH, która zasługuje na wyróżnienie, była reklama marki Ziaja promująca kosmetyki z linii Jeju. Prosta reklama, wykorzystująca zdjęcia produktów oraz elementy graficzne, które można znaleźć również na ich opakowaniach. Przyjemna w odbiorze, łatwa do zapamiętania. I o to chodzi.
Ostatnią, wartą wspomnienia, kampanią jest reklama ING Banku Śląskiego. Kreatywna, zapadająca w pamięć, nawiązująca do tego co dzieje się aktualnie w społeczeństwie. Hasło przewodnie? „Posiadanie sensem istnienia?”. Grafika? Stworzona w klimacie komiksowym. Kampania przyciąga wzrok i dlatego odniosła sukces.
Trendy na rynku marketingowym w 2019 roku
Aktualnie każdy stawia na synergię. Wielu marketingowców już dawno przekonało się o tym, że tylko połączenie kilku kanałów marketingowych może przynieść sukces. Synergia jest przyszłością i kluczem do osiągnięcia odpowiednich efektów.
2019 rok, choć nie był łatwy dla outdooru, okazał się być mimo wszystko dobrym okresem. Wzrost wyników finansowych i udane kampanie – to niewątpliwe sukcesy segmentu reklamy zewnętrznej.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy