Reklama w bankomatach
- 11
- wrzesień
- 2014
Nie od dziś wiadomo, że najlepszą dźwignią handlu jest dobra reklama. Jako potencjalni klienci, jesteśmy wręcz bombardowani kierowanymi do nas przekazami – natomiast chcąc sprzedać oferowany przez nas produkt, czy usługę mamy do wyboru dziesiątki, jeśli nie setki sposobów dotarcia do konsumenta. Skuteczna reklama powinna docierać do jak największego grona odbiorców, zapadać w pamięć oraz nasuwać pozytywne skojarzenia z przekazywanym komunikatem.
Jednym z kanałów komunikacji z klientami są coraz bardziej powszechne reklamy w bankomatach. Większość banków oraz niezależnych sieci obsługujących bankomaty, działających na terenie naszego kraju, posiada w swoich ofertach współpracy propozycję reklamy w bankomatach. Najczęściej sprowadza się ona do:
- wyświetlania reklamy na ekranie powitalnym, widocznym dla osób korzystających z bankomatu oraz dla przechodniów,
- reklamy wyświetlanej podczas dokonywania transakcji, na tak zwanym ekranie autoryzacyjnym (czas reklamy uzależniony jest od czasu trwania transakcji),
- nadruku reklamowego, znajdującego się na odwrocie potwierdzenia dokonania transakcji,
- kuponu reklamowego (na przykład ze zniżką), wydawanego razem z gotówką,
- naklejki reklamowej, umieszczanej na obudowie bankomatu.
Reklama wyświetlana na ekranie bankomatu jest elementem marketingu bezpośredniego – wykorzystując skupienie osoby dokonującej transakcji (trwające nawet kilkanaście sekund), budzi w niej mocne skojarzenia reklamowanego produktu z podejmowaną gotówką. Dodatkowo, w przypadku korzystania z bankomatu przez osobę będącą klientem banku, na podstawie przeprowadzanej transakcji oraz stanu jej konta, wyświetlany jest spersonalizowany przekaz oferujący, na przykład specjalny kredyt gotówkowy. Najczęściej reklamowanymi w ten sposób są produkty finansowe, takie jak niskooprocentowane kredyty gotówkowe dla stałych klientów banku, konta oszczędnościowe z korzystnym oprocentowaniem dla nowych klientów, terminowe lokaty bankowe, a także ubezpieczenia OC i AC, oferty biur podróży oraz oferty operatorów sieci komórkowych.
Dostosowując się do profilu i potrzeb klienta, interaktywny charakter reklamy bankomatowej zapewnia większą skuteczność, aniżeli tradycyjna reklama w telewizji, prasie, a nawet rozdawana w formie ulotek. Sukces takiej formy reklamy może być tym większy, zważywszy na lokalizację bankomatów – siedziby banków, centra handlowe, dworce, przystanki komunikacji miejskiej, restauracje, ośrodki sportu i rekreacji, osiedla i tak dalej. Wybierając konkretne umiejscowienie bankomatu, mamy możliwość nie tylko dotarcia do licznej grupy odbiorców, ale też wyselekcjonowania odpowiadającej nam grupy docelowej.
Według najnowszych danych Narodowego Banku Polskiego, w pierwszym kwartale 2014 roku, w Polsce znajdowało się około dziewiętnastu tysięcy bankomatów, w których dokonano ponad stu dziewięćdziesięciu milionów transakcji, co stanowi ogromny potencjał reklamowy.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy