Reklama OOH widoczna na targach branżowych
- 20
- luty
- 2015
Reklama OOH, inaczej zwana outdoorową, swoją nazwę wzięła od angielskiego zwrotu Out Of Home, co definiuje rodzaj reklamy zewnętrznej, ulicznej, przedstawianej odbiorcom w przestrzeni poza domowej. Taka forma marketingu ma zapewnić dużą częstotliwość kontaktów odbiorców z kampanią reklamową.
Jej niekwestionowanym atutem jest fakt, że może być wystawiona na ten kontakt przez całą dobę, co zwiększa ilość potencjalnych klientów zainteresowanych daną marką.
Reklama outdoorowa powstawała z myślą o zagospodarowaniu i wykorzystaniu przestrzeni miejskiej oraz znajdujących się w niej obiektów, jednak z czasem musiała ewoluować by dostosować się do zmieniających się w społeczeństwie trendów. Ze swojego założenia jest to forma marketingu funkcjonująca „na zewnątrz”, jednak wiele jej rodzajów można z powodzeniem zastosować także w pomieszczeniach zamkniętych, szczególnie jeśli ma się do dyspozycji duże przestrzenie, jak np. w halach będących gospodarzem targów branżowych.
Jednym z typów reklam OOH wykorzystywanych w tego typu przedsięwzięciach jest Ambient OOH, które są rodzajem samodzielnych konstrukcji przestrzennych lub stanowią uzupełnienie istniejących już nośników. To rozwiązanie ma jednak podstawową wadę – jest ograniczone dostępną przestrzenią. Jej oddziaływanie jest też dużo mniejsze w porównaniu do Digital OOH, czyli kampanii marketingowych stworzonych przy użyciu rozmaitych urządzeń i technologii cyfrowych. Taki format pozwala na generowanie treści w czasie rzeczywistym, przy centralnym zarządzaniu kampanią i jest idealnym rozwiązaniem w miejscach o dużej koncentracji ruchu pieszego. Reklama ta może docierać do odbiorców za pośrednictwem kilku zintegrowanych kanałów komunikacji, w tym najpopularniejszych – online, aplikacji mobilnych i social media. Ponadto odpowiednio przygotowana strategia umożliwia bezpośrednie zaangażowanie użytkownika i daje mu realne korzyści z jej konsumpcji.
Dodatkowym atutem Digital OOH (DOOH) jest bezpośrednia integracja kanałów komunikacji z systemem zarządzania sprzedażą. Zastosowanie DOOH w halach targowych będzie tym skuteczniejsze, im więcej takich kanałów zostanie rozmieszczonych. Ekrany poza głównym pomieszczeniem można umieścić na zewnątrz budynku, a nawet jeszcze na trasie potencjalnych odbiorców do budynku hali, np. w komunikacji miejskiej czy przystankach. Do tej pory żadna inna znana forma reklamy nie jest w stanie zapewnić takich możliwości.
DOOH jest również bardzo elastycznym środkiem marketingowym, i pozwala dostosować przekazywaną treść w zależności od potrzeb, tj. pory dnia czy typu odbiorcy. Ponadto umożliwia lepsze targetowanie, analizę i ocenę wyników przekazu. Jest to bardzo intensywnie rozwijająca się gałąź marketingu o dużym potencjalne, która musi reagować na równie postępującą digitalizację społeczeństwa.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy