Reklama OOH widoczna na targach branżowych

Reklama OOH widoczna na targach branżowych

Reklama OOH, inaczej zwana outdoorową, swoją nazwę wzięła od angielskiego zwrotu Out Of Home, co definiuje rodzaj reklamy zewnętrznej, ulicznej, przedstawianej odbiorcom w przestrzeni poza domowej. Taka forma marketingu ma zapewnić dużą częstotliwość kontaktów odbiorców z kampanią reklamową.

Jej niekwestionowanym atutem jest fakt, że może być wystawiona na ten kontakt przez całą dobę, co zwiększa ilość potencjalnych klientów zainteresowanych daną marką.

Reklama outdoorowa powstawała z myślą o zagospodarowaniu i wykorzystaniu przestrzeni miejskiej oraz znajdujących się w niej obiektów, jednak z czasem musiała ewoluować by dostosować się do zmieniających się w społeczeństwie trendów. Ze swojego założenia jest to forma marketingu funkcjonująca „na zewnątrz”, jednak wiele jej rodzajów można z powodzeniem zastosować także w pomieszczeniach zamkniętych, szczególnie jeśli ma się do dyspozycji duże przestrzenie, jak np. w halach będących gospodarzem targów branżowych.

Reklama na targach branżowych

fot. wolandmaster/bigstockphoto.com

Jednym z typów reklam OOH wykorzystywanych w tego typu przedsięwzięciach jest Ambient OOH, które są rodzajem samodzielnych konstrukcji przestrzennych lub stanowią uzupełnienie istniejących już nośników. To rozwiązanie ma jednak podstawową wadę – jest ograniczone dostępną przestrzenią. Jej oddziaływanie jest też dużo mniejsze w porównaniu do Digital OOH, czyli kampanii marketingowych stworzonych przy użyciu rozmaitych urządzeń i technologii cyfrowych. Taki format pozwala na generowanie treści w czasie rzeczywistym, przy centralnym zarządzaniu kampanią i jest idealnym rozwiązaniem w miejscach o dużej koncentracji ruchu pieszego. Reklama ta może docierać do odbiorców za pośrednictwem kilku zintegrowanych kanałów komunikacji, w tym najpopularniejszych – online, aplikacji mobilnych i social media. Ponadto odpowiednio przygotowana strategia umożliwia bezpośrednie zaangażowanie użytkownika i daje mu realne korzyści z jej konsumpcji.

Dodatkowym atutem Digital OOH (DOOH) jest bezpośrednia integracja kanałów komunikacji z systemem zarządzania sprzedażą. Zastosowanie DOOH w halach targowych będzie tym skuteczniejsze, im więcej takich kanałów zostanie rozmieszczonych. Ekrany poza głównym pomieszczeniem można umieścić na zewnątrz budynku, a nawet jeszcze na trasie potencjalnych odbiorców do budynku hali, np. w komunikacji miejskiej czy przystankach. Do tej pory żadna inna znana forma reklamy nie jest w stanie zapewnić takich możliwości.

DOOH jest również bardzo elastycznym środkiem marketingowym, i pozwala dostosować przekazywaną treść w zależności od potrzeb, tj. pory dnia czy typu odbiorcy. Ponadto umożliwia lepsze targetowanie, analizę i ocenę wyników przekazu. Jest to bardzo intensywnie rozwijająca się gałąź marketingu o dużym potencjalne, która musi reagować na równie postępującą digitalizację społeczeństwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.