Reklamy świąteczne, które wzbudziły zainteresowanie
- 06
- grudzień
- 2021
Święta Bożego Narodzenia to czas szału zakupowego, a tym samym wzmożonej aktywności dla branży marketingowej. Nie dziwi zatem fakt, że firmy prześcigają się w wymyślaniu nowych, ciekawych koncepcji na spoty reklamowe, które przyciągną uwagę odbiorcy, a w konsekwencji doprowadzą do zrobienia zakupów. Jakie świąteczne kampanie w ostatnich latach okazały się tymi najbardziej kreatywnymi i wywarły największe wrażenie na konsumentach?
Reklama Coca-Coli
Świąteczna propozycja od Coca-Coli stała się kilkanaście lat temu kultowym symbolem świata reklamy, niemalże w takim samym stopniu jak film „Kevin sam w domu” w kinematografii. Chyba już nikt nie wyobraża sobie Bożego Narodzenia bez charakterystycznej, czerwonej ciężarówki, która wraz z początkiem listopada co roku pokazuje się na ekranach telewizorów. Jej fenomen leży w prostocie przekazu – wizerunek Świętego Mikołaja połączony z karawaną świecących tirów, które przemierzają ośnieżone ulice przy akompaniamencie wpadającej w ucho piosenki „Coraz bliżej święta”. Spot reklamowy na tyle spodobał się odbiorcom, że koncern postanowił, by pomysł kampanii telewizyjnej stał się rzeczywistością. Ciężarówki z logiem Coca-Coli wyjechały na ulice w wielu krajach na całym świecie, a od kilku lat pojawiają się także w wybranych miastach w Polsce. Główny cel to oprócz szerzenia radosnej, przedświątecznej atmosfery, promocja marki i podbijanie sprzedaży produktów.
Reklama Ikei
Czas świąt od zawsze kojarzony jest z chwilami spędzonymi w gronie rodzinnym przy suto zastawionym stole. Niestety te radosne momenty najczęściej kończą się wyrzucaniem ton niezjedzonego jedzenia. IKEA postanowiła w swojej reklamie zwrócić uwagę na ten problem, który dotyczy niemal każdego domu oraz namówić do bardziej racjonalnego i świadomego zagospodarowania żywności po zakończeniu okresu bożonarodzeniowego. Spot przedstawia chłopca, bawiącego się w zimowym anturażu przy dźwiękach świątecznej piosenki. Nagle z nieba zaczynają spadać owoce, warzywa i inne produkty spożywcze w ogromnych rozmiarach. Kulminacja następuje, kiedy gigantyczna mandarynka zaczyna toczyć się w kierunku głównego bohatera. Malec ucieka do domu, gdzie zauważa mamę wyrzucającą resztki jedzenia z wigilijnego stołu. Reklama kończy się happy endem, bo zamiast pozbywać się pożywienia, bohaterowie pakują je do próżniowych opakowań, które oczywiście są dostępne w sieci IKEA.
Reklama Allegro
W 2016 roku największą furorę w kategorii świątecznej reklamy z pewnością zrobiło Allegro. Wypuszczony spot przedstawiał historię starszego mężczyzny, który chce nauczyć się angielskiego w związku z wyjazdem świątecznym do małej wnuczki mieszkającej poza granicami Polski. Cała historia zaczyna się od dostarczenia przez kuriera paczki z Allegro, w której znajdował się podstawowy kurs językowy. Następnie widz krok po kroku śledzi pilną naukę staruszka w różnych sytuacjach jego życia. Całość łączy ze sobą zabawne momenty z elementami wzruszenia i nostalgii.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy