Skuteczna kampania OOH w pięciu krokach
- 11
- luty
- 2014
Outdoor jest medium posiadającym bardzo duży potencjał i wszystkie kampanie OOH są z zasady naturalne oraz bezpośrednie w odbiorze. Brak deklaratywności i silny kontakt z odbiorcami powoduje, iż tego rodzaju reklamy są bardzo efektywne. Żeby jednak kampania OOH była skuteczna, należy spełnić 5 poniższych warunków:
Po pierwsze…
…reklamy, slogany bądź wszelkie inne wizualizacje powinny zawierać jak najmniej słów, aby odbiorca skupił się na elementach plastycznych. Czasami wystarczy zamieszczenie np. tylko jednego słowa – nazwy firmy na tle atrakcyjnie zestawionych obrazów, by marka stała się rozpoznawalna. W przygotowywaniu zewnętrznej kampanii reklamowej ważne jest to, że nie może być ona dziełem przypadku i powinna wynikać z dobrze przemyślanych decyzji. Na szczególną uwagę zasługują hasła reklamowe, ponieważ istotą outdooru jest działanie w pośpiechu. Przejeżdżający bądź przechodzący ulicami miasta ludzie bardzo często tylko na chwilę zwracają uwagę na dany element reklamowy, dlatego też najczęściej zapamiętują jedynie jej fragment.
Po drugie…
…istotna jest także właściwa kolorystyka wraz z doborem odpowiedniej czcionki, która powinna być prosta, czytelna i przejrzysta. Wszystkie barwy umieszczane na plakatach, billboardach czy wyświetlaczach powinny ze sobą współgrać bądź być zestawione na zasadzie kontrastu, a także oczywiście – przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Dobre zestawienie kolorów spowoduje, iż reklama będzie zauważalna na tle pozostałych, a jednocześnie – wpisana w otoczenie.
Po trzecie…
…skuteczność kampanii OOH podniesie dodatkowo ciekawa symbolika, skojarzenia czy gra słów, wykorzystana np. do tworzenia sloganu. Dzięki czemu będzie ona wzbudzała ciekawość, działała na emocje, zapraszała do interakcji oraz stanie się łatwa do zapamiętania, a o to w końcu chodzi w branży reklamowej.
Po czwarte…
…wszelkie plakaty, billboardy i inne nośniki reklamowe muszą być dopasowane do celu, adresatów, formatu oraz miejsca ekspozycji. Powinny być one również być widoczne z dużej odległości i czytelne dla widzów, będących w ruchu. Wszystkie elementy OOH warto także skonstruować zgodnie z regułami percepcji (skupienie się na jednym, wybranym elemencie).
Po piąte…
…pamiętajmy także o tym, dobry projekt trzeba właściwie wyprodukować. Materiały do skonstruowania kampanii OHH wybiera się w zależności od miejsca i czasu trwania kampanii, ekspozycji. Należy także dopilnować procesu produkcji, zadbać o formę druku oraz materiały wykończeniowe.
Skuteczne reklamy outdoorowe, na podstawie których tworzone są kampanie OOH wymagają dobrego projektu graficznego oraz jasno wyrażającego i przyciągającego wzrok komunikatu. Pomysły na dobrą kampanię powinny opierać się na kreatywności, ascetyczności, intrydze i humorze, a także twórczo wykorzystanych elementach 2D i 3D, co spowoduje, że ta forma przekazu będzie wyjątkowa.
Do tworzenia kampanii OOH warto zaprosić do współpracy doświadczonych partnerów, jak np. agencja kreatywna, która pomoże przedyskutować pomysły oraz wybrać ten najlepszy. Firmy outdoorowe dołożą wszelkich starań, aby dana kampania była atrakcyjna i przede wszystkim – skuteczna.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy