Kampania marki Yellow
- 29
- listopad
- 2017
Nowość na rynku bananów! Lider branży stawia na zupełnie nową markę. Wiodący importer popularnych owoców, grupa ’’Citronex” przedstawia ’’Yellow”, czyli połączenie jakości i dostępności w miejscach codziennych zakupów.
Czym ’’Yellow” ma przyciągać klientów? Wydaje się, że pomysłowość osób przygotowujących kampanię jest warta docenienia z różnych powodów. Marka nawiązuje do cechy bananów, która jest dla nich chyba najbardziej charakterystyczna, czyli do ich koloru. Powstał też ’’bohater marki”, żółta, uśmiechnięta małpka zachowująca się podobnie jak współczesne nastolatki. Dobry humor małpki wynika z tego, że może ona zawsze sięgnąć po smakowity owoc, bogaty w wartości odżywcze, niezbędne do tego, by mieć energię i dobry humor. Dzięki tej wyrazistej postaci podczas październikowej kampanii marka zyskała na rozpoznawalności i pozwoliła zbudować relacje z klientem.
Marka ’’Yellow” weszła na rynek na początku października, wspierana szeroką kampanią reklamową. Podczas pierwszej miesięcznej kampanii, o bananach uwielbianych przez zabawną małpkę, konsumenci dowiadywali się z billboardów, spotów telewizyjnych i kanału internetowego. Upływała ona pod hasłem ’’Yellow to”. Słowa te są dowcipnym spolszczeniem nazwy marki. Mają one zachęcać do pozwolenia sobie na chwilę beztroski i odetchnięcia od codzienności – jedząc pysznego banana, można po prostu skupić się na smaku tej zdrowej przekąski.
Bieżąca komunikacja wspierająca kampanię zaczęła się w internecie, przede wszystkim na Facebooku i Instagramie. Po zakończeniu ekspozycji billboardów i emisji spotów reklamowych, to właśnie tam w dalszym ciągu można dowiedzieć się więcej o marce. Stroną kreatywną marki zajęła się agencja pochodząca z Warszawy, Xcommunica. Szacuje się, że budżet pierwszej kampanii Yellow wyniósł około miliona euro. Marka miała przede wszystkim zakomunikować odbiorcom, że banany Yellow są zdrowe i bardzo smaczne, a ich spożywanie korzystnie wpływa na samopoczucie i dodaje energii potrzebnej każdemu w ciągu dnia.
Dzięki temu, że grupa ’’Citronex” postawiła na wyrazistość i rozpoznawalność, ma szansę zyskać uznanie dużej liczby konsumentów. Jej banany sprzedawane są w takich sklepach jak: Biedronka, Kaufland, Tesco, Polo Market, Żabka, Eurocash i Market Dino. Warto wiedzieć, że ’’Citronex” od kilku lat umacnia swoją pozycję na rynku, wysuwając się na pozycję lidera, a banany, które oferuje swoim klientom, pochodzą ze sprawdzonych upraw w Ekwadorze, Kolumbii oraz Nikaragui. Spójność jakościowa tych produktów zachęca do tego, by stać się jej wiernym klientem. Twórcy marki Yellow, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom współczesnych konsumentów, którzy chcą robić zakupy w jednym miejscu, postarali się, aby można było ich banany można było kupić w najpopularniejszych sklepach, nie przepłacając. Równocześnie byli świadomi tego, że rosną oczekiwania i wymagania wobec jakości. Oprócz tego, kluczem do sukcesu w tym przypadku jest także odwołanie się do współczesnej popkultury i sposobu bycia młodych ludzi.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy