Jaka jest najbardziej opłacalna forma reklamy zewnętrznej?
- 24
- październik
- 2014
Różnorodność niestandardowych sposobów przekazu informacji oraz zwiększająca się częstotliwość emisji i dostępność reklam z jednej strony, a rosnące zniechęcenie odbiorców ze strony drugiej, zmusza reklamodawców do szukania nowych, efektywnych rozwiązań. Dosłownie wychodząc naprzeciw potrzebom i gustom konsumentów, coraz częściej stosowaną formą reklamy jest reklama zewnętrzna (ang. outdoor – na zewnątrz), znana również jako reklama out-of-home (OOH).
Bazuje ona na umieszczaniu przekazu marketingowego na zewnętrznych nośnikach, takich jak: billboardy, cityscrolle, front-, back- i citylighty, bannery, reklamy umieszczone w środkach komunikacji miejskiej i tym podobne, zlokalizowanych w określonych pod względem preferencji potencjalnych klientów miejscach. Niewątpliwymi zaletami takiej formy reklamy jest jej szeroki zasięg, relatywnie niski, w porównaniu do tradycyjnych kanałów, koszt związany z jej ekspozycją, mobilność, nieograniczona dostępność oraz możliwość różnicowania grup odbiorców poprzez wybór jej lokalizacji.
W dzisiejszych czasach, oprócz wysokiej efektywności klienci agencji reklamowych wymagają jak najmniejszych kosztów. Jaka jest zatem najskuteczniejsza, a zarazem niewymagająca dużych nakładów finansowych forma reklamy zewnętrznej?
Spośród dostępnych sposobów prezentacji reklamowanych marek, produktów lub usług stosunkowo najtańszymi, nieznacznie odbiegającymi cenowo (w przeliczeniu na koszt miesięcznej ekspozycji) formami wydają się billboard i telebim (reklama wyświetlana na wielkoformatowym ekranie LED). Z uwagi na stosunkowo duże formaty – do dwunastu i powyżej osiemnastu metrów kwadratowych, prezentowane na nich treści są łatwo dostrzegalne, a możliwość montażu reklam w wielu miejscach (na elewacjach lub dachach budynków, przy głównych drogach wylotowych z miast) zwiększa obszar ich oddziaływania.
Rozważając przewagę jednej formy nad drugą, warto wziąć pod uwagę przede wszystkim jakość i trwałość prezentacji. Za wyjątkiem reklam w środkach transportu, reklama zewnętrzna charakteryzuje się względną statycznością, uzależnioną od sposobu zamontowania wybranego nośnika. Prezentowany za pośrednictwem telebimu ruchomy przekaz w większym stopniu zapada w pamięć mijających go osób, niż nieruchomy obraz zamieszczony na billboardzie, a emitujące przez diody światło sprawia, że jest on zauważalny nawet w nocy lub przy ograniczonej widzialności. W zależności od naszego zapotrzebowania, telebim umożliwia emisję reklamy w wybranej częstotliwości, dzięki czemu prezentowany przekaz nie nudzi się odbiorcom. Zazwyczaj, telebimy reklamowe znajdują się w większych miastach, toteż decydując się na tę formę reklamy, podnosimy prestiż naszej marki.
Co prawda, reklamując się za pośrednictwem billboardów poniesiemy nieznacznie mniejsze koszty, ale siła ich przekazu będzie nieporównywalnie mniejsza.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy
Zależy jakiej reklamy zewnętrznej, zresztą teraz są takie czasy, że praktycznie każda reklama jest dosyć skuteczna, wiadomo, że inni odbiorcy – inna reklama zadziała lepiej.
Nie da się tego zgeneralizować, każde grono odbiorców inaczej reaguje na poszczególną reklamę i inaczej do nich dochodzi przekaz. Nie będziemy robić reklamy dla osób 60+ w internecie, bo nie będzie skuteczna, tak samo nie będziemy drukować reklamy w gazecie dla 20-latków. Marketing ma teraz ogrom opcji 😉