Billboard
- 21
- maj
- 2013
Najstarszym nośnikiem reklamy wielkoformatowej jest billboard. Ogromne plakaty zamieszczano już na początku XX wieku, głównie na fasadach budynków. Obecnie billboardy montowane są także samodzielnie na specjalnych słupach.
Wyróżnia się kilka wielkości billboardu:
- najmniejszy jest format europejski – 12 metrów kwadratowych,
- te najczęściej spotykane osiągają do 48 metrów kwadratowych,
- megaboardy – reklama może wówczas mieć nawet 300 metrów kwadratowych i zasłonić np. cały blok mieszkalny.
Billboardy są statyczną reklamą, którą spotkać można niemal wszędzie, nie tylko w dużych miastach, ale również na wsiach czy przydrożnych polach. Jej uniwersalność pozwala na tworzenie komunikatów reklamowych dla każdej grupy odbiorców.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy
Na małych formatach w ogóle nie ma co się reklamować, lepiej zainwestować w duże billboardy i eksponowane indywidualnie.
Zgadzam się z przedmówcą
Moim zdaniem podstawą jest dobry projekt graficzny, który przyciągnie wzrok. Większa powierzchnia będzie oczywiście lepiej widoczna. I zgadzam się, że ekspozycja indywidualna szybciej zwróci uwagę. Jeśli jest zbyt dużo billboardów blisko siebie, trudno nawet zarejestrować je okiem, szczególnie jeśli są zamontowane przy drogach czy ulicach.