OOH a wizerunek firmy
- 16
- styczeń
- 2015
Spośród wielu czynników, wpływających na kreowanie wizerunku firmy, należy wymienić sposób prowadzenia kampanii reklamowych. Powodzenie firm i oferowanych przez nie produktów czy usług w dużej mierze zależy od dobrej reklamy. Współczesna branża reklamowa oferuje wiele różnych metod promocji dopasowanych do indywidualnych potrzeb klienta i profilu jego działalności. Jednym ze skutecznych rozwiązań jest reklama typu out of home, czyli reklama zewnętrzna, która na stałe zagościła w sercach i na obrzeżach przestrzeni miejskich. Daleki zasięg reklamy zewnętrznej spowodował, że dotarła ona w najdalsze zakątki kraju, zakłócając ich sielankową naturę i pierwotne piękno.
Reklama zewnętrzna, budząca podziw i przynosząca konkretne zyski, wywołuje liczne kontrowersje. Jak za pomocą outdooru skutecznie kreować wizerunek własnej firmy i wpłynąć na rozpoznawalność marki?
Przede wszystkim lokalizacja
Najlepszym rozwiązaniem jest umieszczanie tego typu reklam wszędzie tam, gdzie występują duże skupiska ludzi. Reklama zewnętrzna najlepiej pasuje do charakteru dużych miast, gdzie ludzie nieustannie przemieszczają się w przestrzeni miejskiej, poruszając się samochodem, komunikacją miejską, pieszo czy rowerem, odwiedzając interesujące ich punkty. Wysoka częstotliwość kontaktów z outdoorem jest gwarancją rozpoznawalności marki. Do planowania kampanii reklamowej typu out of home warto wykorzystać narzędzia proponowane przez geomarketing, przy czym ważne jest, by ilość i jakość zamieszczanych reklam była umiarkowana. Nadmiar bywa szkodliwy, czego dowodem jest ostatnia kampania reklamowa Media Expert. Telewidzowie i internauci, zmęczeni widokiem zaskoczonej wyjątkowo niskimi cenami wokalistki, zażądali ograniczenia ilości wyświetlanych spotów, co niekorzystnie wpłynęło na wizerunek całej firmy.
Minimalizm, prosta forma
Reklama zewnętrzna niesie wyłącznie treść reklamową. Powinna być bodźcem, który wzbudzi w kliencie potrzebę posiadania danego produktu. Nie powinna przybierać formy obszernej informacji. Dlatego ważny jest obraz, który wzbudzi w potencjalnym odbiorcy pozytywne emocje i skojarzenia. Przyjazny obraz reklamowy będzie pozytywnie kojarzony z daną marką. Jeśli dodać do tego powiedzenie, że obraz wyraża znacznie więcej niż milion słów, popularność marki gwarantowana. Zbyt krzykliwe i agresywne materiały reklamowe na ogół nie wzbudzają dobrych skojarzeń. Przydatna będzie odrobina humoru.
Prosty komunikat
Outdoor w jakiejkolwiek postaci powinien zawierać jasny i zrozumiały komunikat, co pozwoli skutecznie ukształtować wizerunek firmy. Krótkie informacje reklamowe przykuwają uwagę odbiorcy, wytwarzając pozytywną więź z promowaną marką. Warto wykorzystywać elementy lekkiej ironii i gry słów, np. „ Jestem zatanistą, bieliznę porównuję i za taniej kupuję”.
Umiejętne zaplanowanie kampanii reklamowej zewnętrznej może przełożyć się na stworzenie pozytywnego wizerunku firmy wśród potencjalnych odbiorców. Warto brać pod uwagę możliwości, jakie dają najnowsze technologie i przestać utożsamiać outdoor z kolejnym billboardem, umieszczonym wśród wielu innych.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy