Wady i zalety outdooru

Wady i zalety outdooru

Reklama zewnętrzna jest obecnie bardzo popularną i szeroko wykorzystywaną formą przekazu. W odróżnieniu od innych kanałów komunikacji, ta reklama niesie treść reklamową. Obok zalet, ma swoje wady.

Reklama zewnętrzna

Docieranie do masowego odbiorcy

Szeroki zasięg oddziaływania takiej reklamy to ogromny atut. Umożliwia dotarcie do olbrzymiego grona potencjalnych klientów. Najlepiej komponuje się ze środowiskiem miast i metropolii, stając się elementem jego krajobrazu. Reklama zewnętrzna dociera zwłaszcza do tych mieszkańców miast, którzy często przemieszczają się z miejsca zamieszkania do pracy, bądź spędzają znaczną część czasu na mieście. Obecność reklam zewnętrznych w bliskim sąsiedztwie ulic, centrów handlowych, hipermarketów, stacji benzynowych, centrów finansowych pozwala na jej długotrwałe oddziaływanie i zwiększa szansę na zapamiętanie przekazu.

Prosta forma i jasny przekaz

Możliwość umieszczania reklamy zewnętrznej na różnych nośnikach przekazu pozwala tworzyć atrakcyjne i skuteczne reklamy. Skuteczny plakat operuje prostym językiem, lekką formą, precyzyjnym przekazem, lekkim humorem i estetyką. Ważne, by sama forma nie przerosła treści przekazu.

Ciągłość kontaktu

Przestrzeń miejska gwarantuje możliwość umieszczania reklam ulicznych w wielu punktach w mieście i poza jego obszarem. To zapewnia bieżący kontakt z reklamą mieszkańcom miast, a w konsekwencji ułatwia jej zapamiętywanie.

Szybki kontakt

Klasyka reklamy zewnętrznej – billboard, jak również pozostałe jej formy umożliwiają natychmiastowy odbiór przekazu, bez konieczności wykonywania dodatkowych czynności. Wystarczy tylko spojrzeć, by móc nacieszyć oko ogromnym plakatem. Reklamy umieszczane w innych środkach komunikacji masowej wymagają poświecenia trochę więcej czasu, co może skutecznie zniechęcić potencjalnego klienta.

Nośnik przekazu

Na skuteczność outdooru wpływa nie tylko treść i estetyka, ale również rodzaj budowli czy nośnika. Materiał, elementy oświetlenia, dostosowanie wyglądu reklamy do specyfiki budowy pozwala tworzyć oryginalne i efektywne plakaty reklamowe.

Krytyka

Choć skuteczna, reklama zewnętrzna jest szeroko krytykowana w różnych aspektach. Wśród jej wad często wymienia się zaśmiecanie naturalnego krajobrazu miast zbyt krzykliwymi plakatami, czyniąc go tym samym nieuporządkowanym i chaotycznym. Wielkie billboardy niejednokrotnie zasłaniają wartościowe zabytki architektury i zniekształcają tym samym naturalną estetykę miasta.

Natłok reklam i umieszczanie ich obok siebie wprowadza chaos komunikacyjny, uniemożliwiając niejednokrotnie znalezienie poszukiwanego punktu wmieście. Sprowadza do minimum możliwość wyłowienia konkretnej reklamy spośród wielu.

Sprzeciw budzą kwestie ochrony środowiska. Do produkcji reklam wykorzystuje się chemikalia, a dodatkowe elementy oświetlenia wpływają na zwiększenie zużycia energii elektrycznej w miastach, w których stanowi to spory problem.

Kontrowersje wywołuje ustawianie reklam w bliskim sąsiedztwie dróg, co wpływa na dekoncentrację uwagi kierowcy.

Również umieszczanie reklam świetlnych w pobliżu zabudowań domowych, które utrudniają mieszkańcom nocny spoczynek oraz wielkoformatowych reklam zabierających światło słoneczne jest mocno krytykowane.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.