Systemy Digital Signage
- 13
- marzec
- 2015
Digital Signage (DS) stanowi jedną z najszybciej rozwijających się dziedzin branży marketingowej. To zintegrowana forma zarządzania systemem, który składa się z wyświetlaczy elektronicznych prezentujących reklamy, różne informacje i wiadomości. DS wykorzystywane są do przekazywania aktualnej, a także dynamicznej informacji reklamowej.
Systemy Digital Signage pozwalają na kontrolowanie za pośrednictwem Internetu, przekazu wizualnego, który znajduje się na wszystkich, dostępnych i podległych ekranach (Smartphone, TV, tablet). Takie scentralizowane zarządzanie ułatwia prowadzenie kampanii reklamowych.
Systemy DS wykorzystywane są na lotniskach, w sieciach usługowych oraz punktach sprzedaży. W ramach sieci usługowych można je „spotkać” na dworcach, w centrach handlowych, informacjach miejskich czy też firmach turystycznych.
Główną zaletą Systemu DS jest przede wszystkim możliwość aktualizacji przekazu, a także treści za pomocą Internetu oraz szybka komunikacja z wieloma odbiorcami w jednym czasie (w jednej, lub wielu lokalizacjach).
Reklama z wykorzystaniem systemów Digital Signage tworzy Digital Out of Home advertising. Dostarcza ona odbiorcom nie tylko odpowiedni przekaz reklamowy, ale przede wszystkim kontent np. informacje o pogodzie, korkach, wiadomości lokalne czy finansowe. Reklama DS to specyficzne medium, które wyświetla dynamiczne, różnorodne i multimedialne treści nie zlewając się z otoczeniem, tylko wtapiając się w tło. Specjaliści podkreślają, że reklama multimedialna wychodzi wprost do klienta.
Pomimo że Digital Signage stosunkowo późno pojawił się w polskiej reklamie OOH, jej jakość wykonania i kreatywność projektantów, niczym nie odbiegają od światowych propozycji.
Zdaniem Tomasza Sowy, DS to połączenie zalet zewnętrznych i wewnętrznych nośników reklamowych z atrakcyjnym dla odbiorcy kontentem. Mocną stroną takiego rozwiązania jest możliwość precyzyjnego dotarcia do sprofilowanych grup (np. nośniki w aptekach), a także szerokiego budowania zasięgu komunikatu. Ogromnymi korzyściami SD są niskie koszty produkcji oraz szybkość emisji. Dodatkowo umieszczanie przekazu w miejscach sprzedaży konkretnych produktów, także odgrywa duże znaczenie.
Bez wątpienia dużym atutem działania medium, jakim jest System Digital Signage, jest dotarcie w odpowiednim miejscu i czasie do odpowiednich osób. Zaletą wykorzystania DS w reklamie jest możliwość nakierowania na konkretnego klienta. Specjaliści podkreślają także, że „kontekstowość” przekazu DS w reklamie OOH pozwala idealnie dopasować go do miejsca i czasu, w którym potencjalni odbiorcy reklamy będą mogli ten przekaz zobaczyć, zrozumieć i zapamiętać.
Okazuje się, że reklama DS jest atrakcyjna dla klientów, ponieważ wyświetla ekspresyjne i zawsze aktualne treści.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy