Co-branding zauważalnym trendem w OOH

Co-branding zauważalnym trendem w OOH

W lutym tego roku trzy polskie firmy postanowiły zbudować razem jedną, wielką kampanię OOH. Czy reklama-hybryda kilku marek niosła podwójną siłę przebicia, czy też może oryginalność tzw. co-brandingu raczej nie przyjęła się na polskim rynku marketingowym? Wszystko wyjaśnimy poniżej.

Jedną z ciekawszych kampanii reklamy zewnętrznej ostatnich miesięcy była zawiązana spółka: Żabki, Żywca i Freshmarketu. Każda z tych marek czerpała korzyści z nawiązanej synergii. Do końca lutego 2015 r. we wcześniej wybranych miastach Polski pojawiało się ponad 500 nietuzinkowych billboardów. Znajdowały się one w pobliżu sklepów Żabka i Freshmarket, wspierając tym samym plakaty przy drzwiach do lokali, biorących udział w akcji. Na nośnikach reklamowych widniały hasła wspólnego projektu outdoorowego wyżej wymienionych marek, skupione wokół zabawnych sloganów charakterystycznych dla wybranego regionu Polski:

  • dla Poznania – „Poznań Żywca w Żabce”
  • dla Bytomia – „Najlepsza okazja BYTOMieć”
  • dla Częstochowy – „Często chowa się do lodówki”
  • dla Katowic – „Spodek cen”
  • dla Chorzowa – „Żywiec w Żabce, kumasz?”
  • dla Żywca- „Nowa Panorama Żywiecka”
  • dla Tychów- „Dla Tychów co się nie znają”

Reklama co-brandingowa

Ten wspólny projekt Freshmarketu oraz sieci Żabka z marką Żywiec stanowi efekt wzajemnej współpracy oraz rozmów na temat efektywnych działań prokonsumenckich. Zgodnie z dotychczasową komunikacją producenta piwa – Grupy Żywiec cała kreacja została głównie oparta na krótkim, przyciągającym uwagę tekście, opatrzonym zdjęciem złocistego trunku. Te trzy polskie marki za pomocą silnej kooperacji i dedykowanemu podejściu do nich pod tym ciekawym i kreatywnym płaszczem zintensyfikowanych działań marketingowych chciały pozyskać nowych, ceniących lokalność klientów, a przy tym zaproponować najwyższej jakości produkty. To nietuzinkowe podejście do klienta na pewno podniosło zyski każdej z tych trzech firm, które wzięły udział w lutowej co-brandingowej kampanii OOH.

Specjaliści z branży reklamowej okrzyknęli co-branding jedną z najskuteczniejszych oraz najlepiej rokujących strategii promocji, choć nie jest to całkiem nowa koncepcja. Już jakiś czas temu m.in. McDonald’s umieścił w swoim menu desery lodowe z cukierkami M&M’s, ciasteczkami Oreo czy batonikami Twix i KitKat. Oczywiście połączenie tych dwóch marek miało swoje odzwierciedlenie w reklamie zewnętrznej. W Polsce natomiast szerokim echem odbiła się kampania zmywarek Bosch i detergentów Finish (dawny Calgonit) czy samochodów marki Audi i opon Dębica. Tego rodzaju hybrydy marketingowe to już zachodni trend, który dzięki takim ciekawym kampaniom reklamowym jak ta wyżej opisana ma szansę wejść również na polski rynek reklamy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.